Rabu, November 26, 2008

MELAWAT KE KAMPUNG SEBELAH

Dialog pagi Ahad..

Mak ..kawan Abang baru balik dari holiday kat oversea..

OK la tuu..abah dia banyak duit tu..

Dapat makan strawberry..

aikk..cuti bulan 3 hari tu kan abang dah makan strawberry kat cameron Highlads..? Petik sendiri lagi..

Tapi tak ada salji..

Kita kan dah pergi salji masa masuk Mines Wonderland hari tu..

tu salji tipu..mak,kawan abang naik kapal terbang ...

alah..bulan 5 hari tu kan kita naik kapal terbang juga pergi Langkawi...dah lupa ker?

adui mak nii.....tak faham lah..

Faham...faham...OK lah..jom kita jalan-jalan kat Kampung Sebelah..kita pun tak pernah melawat kampung tu...balik-balik masuk MPH Alamanda jer...


Tak sampai 15 minit drive...dah sampai pun..




Lepas makan tengahari...solat kat masjid ni..pelancong ramai tembak gambar sana sini..harap-harap tak lupa solat tahiyatul masjid..

Cuaca mendung..tu jambatan Kampung Sebelah yang famous..trademark macam London Bridge gittew..

Bagi diorang main sampai penat...

Tak ada yang menarik kat Souq..

Apa yang indah kat Kampung Sebelah ni pun tak tau lah...

Sebelum balik kita minum dulu...

Adoi lah...sabar jer melayan..Alhamdulillah balik rumah tu Abang tak komplen apa-apa..kalau banyak bunyi karang harus budak ni ku hantar ke Zimbabwe ker..Senegal ker...biar belajar bersyukur sikit..

kadang-kadang suasana persekitaran anak-anak sekarang mencabar sungguh...baru-baru ni kakak kata kawan-kawan kat tuisyen dia pakai jam,kasut dan bag berjenama.. adehh...tak kuasa mak....

11 ulasan:

yanti isa berkata...

canggihnya kampung sebelah depa ni..
kampung sebelah kami KLCC..he..he

PINATBATE berkata...

KAK YAN..
orait lah tu...aras tinggi aper...hehehe..

cikgu jawe berkata...

kg sblh aku cuma ada ladang kelapa sawit dn bukit yg dh gondol.. hehe

HABIHA69 berkata...

wah kampung kater nyer....ish..ish...tu baru kampung sebelah yea...bila cuti-cuti cam gini..budak-budak lah yang paling kuat meragam ye Cikgu ..selagi tak bawak jalan2...Lepas ni cikgu nak gi kampung sebelah mana pulak?

Wangi74 berkata...

Mmg erk kak pinat:).Budak2 kita ni suka berbranded..si Saidpun tak retilahlagi barang2 berjenama ni..mak dia lainlah kan..heheh..ni balik ni tak tahulah..mcm anak kakak saya pun gitu nak kasut adidas nak itu nak ini..sekolahpun tak habis lagi..lainlah dah keje sendiri belilah duit sendiri..heheh

en_me berkata...

abang dgn kakak nk adiq baru tewww.. ehehe

PINATBATE berkata...

CJ..
Kampung sebelah ni pun dulu asalnya sawit juga...

HABIHA..
Minggu depan nak balik kampung jumpa atuk dan embah pulak..

LYNN WANGI..
Kalau memang keluarga mampu tu lain cerita ..kalau sekadar nak ikut kawan pakai kita pun nak pakai juga...alamat terjun bangunan lah..

en-me..
aikk...cenggitu pulak ker...

manlaksam berkata...

Zimbabwe tengah kacau sekarang ni!
Pak Man rekomen ke Pulau Gazambo.
Hayyo...hayyo....hayyyo...hayyyo gazambo!

PINATBATE berkata...

Pak Man..
hallamak..Tak sampai hati lah pulak nak hantar ke pulau..

mar BCN berkata...

wah kak pinat....cantik btul kg sebelah tue yer...hehehehe....

dilaOHdila berkata...

salam kak pint....
bila gi kg sebelah tu? tak singgah pun kat kampong bangi erk;-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin