Isnin, November 24, 2008

HADIAH HARIJADI ABANG



Abang genap 9 tahun hari ini.Dia minta hadiah telescope nak tengok bintang..lepas tu minta kek coklat yang ada strawberry dan ceri kat atas dia..Banyak mintak nampakkk...

Tak apa..tak apa..setahun sekali katakan..tapi sebelum dia dapat semua yang dia minta tu..dia kena ikut satu syarat..OK..OK..kata Abang..

Balik ambil Abang dari tuisyen tadi kami singgah kedai hardware..bukan nak beli kepala paip..bukan..cuma nak HADIAHkan Abang hadiah istimewa sempena hari lahir..kat kedai ni macam-macam adoo...haa!abang boleh pilih sendiri mana-mana saiz dan bentuk yang abang nak.. harganya tak mahal..RM2.50.. tapi tak usah lah beli banyak-banyak..pilih satu jer yang berkenan di hati abang..

Mula-mula muka abang kecut dan berkerut macam limau purut..kesian tengok..matanya dah nak berair..anak lanang kok ciwek..

OK..mak nak bagitau..
Mak belikan hadiah ROTAN sebatang ni bukan nak dera atau rotan abang sesuka hati..
Hadiah ni mak cuma nak gantung saja kat dinding..tujuannya nak ingatkan abang supaya solat 5 kali setiap hari..Mak,abah dah ajar Abang solat,umur abang pun dah cukup..kalau abang tak solat mak abah akan rotan menggunakan rotan yang abang pilih sendiri ni...Kalau abang solat tak perlu disuruh,itu bagus..abang dah besar dah tau tanggung jawab abang..Rotan ini sebagai peringatan saja..








Selamat hari lahir Abang..semuga menjadi anak soleh dan dapat menjadi contoh yang baik pada adik-adik..

8 ulasan:

HABIHA69 berkata...

hik..hik tu la abang...selalu sangat tuang solat kan dah kantoi...Ish tu comel..tu pakai telekung Cikgu Yea...bisalah kak PinantB..nak suruh anak lelaki solat..ish..mmg kadang-kadang rajin kadang-kadang malas..wah..esok kita pun nak gi Kedai Dua hinggitlah kat situ pun ada rotan juge..nak suruh bebudak saya tu pilih...anakku lanang-lanang semuanye Cikgu...

manlaksam berkata...

Selamat Hari Jadi abang!
Sori tak da hadiah dari Pak Man.

dilaOHdila berkata...

alhamdulillah abang dah besar dah....
bagus idea mak abang ni. Acik dilla dok pikir mak nak beli batang paip. Tapi nak dibuat apa erk.....? kelakor lah mak abang ni tapi idea ini cukup baik.
** Kakak makan eskerem sampai nampak dimple
ni kalau pakwe lalu sure berenti Ngebrek nih!!!!! (hehehehehe)

yanti isa berkata...

Happy birthday abang...
anak acik yan pun akan kena denda kalau tak sembahyang.. semua yang ibu buat tu untuk kebaikan abang juga

mazudi berkata...

Selamat harijadi Abang.
Huhu.. mak hadiah rotan?
Bagus tujuan mak tu.
Kalau lupa nak semayang, ingat kat rotan mak.

PINATBATE berkata...

HABIHA..
Berdasarkan pengalaman...mengatur anak lelaki memang payah sikit berbanding anak perempuan..kakak tu kalau kita cakap sekali dah mengikut...abang ni nak kena cakap dua tiga kali baru jalan...


PAK MAN...
Tak mengapa..Doa kebaikan untuk Abang dah memadai..


DILA..
Amboi.. ngebrek lah pulakk..

PINATBATE berkata...

KAK YAN..
Terima kasih..
Adoilah..mentang-mentang hari ni birthday Abang..habis adik kakak dibulinya..
nak menang saja anak lelaki sorang ni..


MAZUDI...
Mudah-mudahan Abang sembahyang ikhlas kerana Allah jangan sampai sembahyang kerana takut dirotan emak sudahlah...

akudimar berkata...

selahat hari lahir untuk abang...
memang sangat njowo didikan mak abang tu.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin