Selasa, Jun 22, 2010

NASI LEMAK TELUR ARNAB

Pagi tadi buat sarapan nasi lemak telur arnab.Betul! tak tipu punya..bukan takat telur arnab...telur beruang,telur ikan dan telur kereta pun ada.Tu yang buat semangat anak-anak makan tu..padahal nasi lemak tu biasa biasa jer..sambal ikan bilisnya pun tak pedas..sesuailah dengan budak-budak yang nak makan :D



Egg mould tu kakpinat beli dekat 100 YEN Tmn Connougt klik ..tapi kedai tu dah tak ada pulak sekarang..rasa nak beli lagi mould ni sebab ahli pemakan telur dah lebih 4 orang..nanti ada yg pulak yang hentak-hentak kaki tak dapat makan telur berbentuk ..hahah!

Telur tu kena kupas masa panas-panas dan cepat-cepat masukkan dlm mould ..tu yg tak tahan tu.menggigil tangan kepanasan dibuatnya...lepas tu lekas-lekas humban dalam bekas berisi ais..ni kes tak buat air batu..ada seketoi jer dlm peti sejuk..tu pasal telur tu tak nampak berbentuk sangat kot..

Budak pemakan telur arnab yang kejam..sebelum pergi sekolah sempat tenyeh pipi adik sampai kemek..adoilah! kesian sungguh budak kecik tu...

10 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum Cikgu Pinat

aduiiii
telur arnab
gempak
gempak

pekena telur arnab yg duk tenyeh pipi adik tu
he he

Wassalam

mamayaya berkata...

Huh??? Tetejut aihh!! Abis kalau acuan tu muka org, takkan nak sebut nasi lemak telur *rang kut?? Hikkss

PINATBATE berkata...

HAHAH!

CM berkata...

salam kak

muka baby irfan menunjukkkan keboringan tahap gaban bila ditenyehh begitu oleh idin..


pssst mak pinat idin tu pernah berchatting dgn i kt FB tau,hhihihi

PINATBATE berkata...

CM..
memang..nasib belum pandai melawan....kalau tidak mau ditumbuknya muka abang tu..

Yer ker..
apalah yg di chatkan tu agaknya..haha!

manzlie berkata...

salam kak pinat..


ishhh...gerammnyer tengok pipi irfan kena penyek tuhh..

gerammmmmm


wslam

PINATBATE berkata...

Cik Lie ,waalaikumussalam
pipi Irfan tu sekarang dah rupa kuih pau terlebih yeast..bulat gebu !

shami2 berkata...

Salam kak pinat..

Oooooo ada2 idea kak pinat...kalau masuk dapur rumah saya tu mau sepapan habis telur2 ayam dikerjakan anak2 bujang tu....hehhehe

Datin El berkata...

salam Pinat

mula2 terperanjat beruk juga akak ..dok pikir bertelur ke arnab..hihi tapikan bila tenung lama2 mmg ada rupa arnab..rajinnye pinat ni..

Meen Eunos berkata...

canggih la bende tu kan Kak Pinat.
lame tak singgah blog akak.
semoga akak sihat disamping keluarge
tersayang.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin