Isnin, Jun 28, 2010

TERSUNGKUR DI PINTU PAK AJI

Malu..! malu..!

jap!..nak berpantun dulu..

Ini kisah makpinat yang malang ,
Aib terasa dari muka menusuk ke tulang,
Mujurlah tak ramai yang lalu- lalang,
di muka Pak AJI keayuanku hilang!

cak pong..cak pong..

ohh! jangan salah sangka pulak..bukan Pak Aji Meon,Pak Aji Din atau Pak Aji Mamat..tidak ada unsur-unsur scandal di situ..apatahlagi unsur jenayah. uihh! Nauzubillah..Ni Pak Aji yang famous tu..very the Islamic you..tak caya tengok SINI..

Ini semua gara-gara mata memandang gerai putu bambu di seberang jalan..sambil membimbit plastik berisi sayur,biskut dan labu..mata tu tak tau nak letak mana...tak sedar rupa-rupanya kaki dah termasuk longkang..apalagi.. tersembamlah mak dugong dengan labu-labunya sekali dik oii...!
Nak buat wajah mantain ayu pun tak boleh dah..terpeleot kaki kanan ni haa!..sampai malam berdenyut..adoilah..apalah nasib kau labu..labu..!

tetiba rasa macam nak salahkan labu pulak..

11 ulasan:

kak su berkata...

Salam Dk

Adik jatuh????

Elok2 dik adik kan baru lepas pantang ..gii lah check dgn mak bidan ...risau lah pulak....

Apa2 akak doakan adik sihat dan selamat...

(Cikgu mengelamun kaa....???)

Wslm

kak su berkata...

Salam Dik

Alhamdulillah...Insyaallah kalau akak lalu di sana akak akan singgah.

Semuga perniagaannya bertambah maju.

Amin.

Wslm

PINATBATE berkata...

Kak Su..
tersungkur depan kedai kak..mata dok melilau sangat..maklumlah dah berbulan terperap dalam rumah..silau nampak matahari ;D
tapi dah ok dah..tak de apa..Insyaallah

mamayaya berkata...

Hishhhhhh Pinat ni, kan ke br abis pantang..menakutkan lah..huhu

CM berkata...

salam kak pinat


ya Allah,,pi mana lah kak dalam pantang cam tu,,,betul cakap kak su,,pi jumpa bidan tengok kan takut ada apa2,,,mak pesan lepas pantang tak lehh jatuhhh kak..

Ayah Zain berkata...

salam Pinat,

hehehhe, kak pinat jatuh kat depan pintu pak aji yer. Tak apa tuh. Kalau lah jatuh kat pangkuan Pak Aji Lie kan haru

dilaOHdila berkata...

wallah kak pint...
piyye iso ke Pleot kuwi
mesti delok labu yo...Hehehe

pB berkata...

Salam ...



moga moga tiada apa apa kecederaan luar dan dalam ....


insyaallah , kalau ke HUKM , pB nak singgah kedai Pak Aji nie ...
cam menarik jer kedai dia nie


tks for the info's





orang dalam pantang , tak leh makan pulut dan jugak cendawan.

PINATBATE berkata...

mamayaya..
Insyaallah taklah menakutkan..;D


CM..kak dah nak masuk sekolah dah ni..;D

PINATBATE berkata...

AZ..
jatuh pangkuan tu jadi dosa besar pulak nanti..

Dila..
mata tu tengok gerai jual kuih kat depan kedai pak abu ..asap dapur makcik tu kukus kuih putu bambu berkepul-kepul macam ada something tak kena lah..Tu lah,sibuk kan orang..akak yg terpeleot..

PINATBATE berkata...

pB
terima kasih

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin