Jumaat, Jun 25, 2010

MUSIBAH TERSIRAM AIR PANAS

My darling asben merupakan anak bungsu dalam 6 orang adik-beradiknya.Ramai dari kalangan anak-anak buahnya sudah berumahtangga dan beranak-pinak.Kalau di hitung bilangan cucu-cucu saudara kami ( cicit mak mentua) sudah hampir 30 orang semuanya.Alhamdulillah..!

Salah seorang cucu kami yang montel dan tembam bernama Abid.Pernah ceritanya ditulis di SINI. Minggu lepas kami dapat berita musibah yg menimpa Abid.Abid yg sedang lasak merangkak itu menarik wayar cerek air panas..Maka..

Sedih melihat keadaan anak kecil yang terpaksa menanggung kesakitan begini. Terbayang wajah anak-anak di rumah ini yang tidak kurang lincah dan lasaknya. Bila ada anak kecil di rumah semua benda kena waspada dan prihatin..air panas, sterika,pisau,benda tajam, suis elektrik,api,air bertakung,tangga..semuanya..

Tapi nak buat macamana..kalau dah takdir musibah terjadi,waspada pun ada masanya terkena juga..ujian Allah..menyalahkan orang dewasa atas kecuaian semata-mata tentulah tidak wajar. Kadang-kadang Allah beri musibah hanya sekadar menguji keimanan seseorang.

Untuk ibu dan ayah Abid..janganlah berkeluh kesah dan menyesali diri,sabar,redha dengan ujian ini dan bersyukur..Abid selamat dari musibah yg lebih dasyat yang tak mampu tertanggung. Nauzubillah..sama-samalah kita mengambil seberapa banyak pengajaran dan pengalaman. Khabarnya sekarang Abid semakin pulih dan sudah ceria bermain.Syukurlah..cepat sihat yer sayang..


13 ulasan:

kak su berkata...

Salam Pinatebe

Ya Allah! ngapa sampai camtu????

Wslm

PINATBATE berkata...

Amboi kak su..nak cepat punya pasal ker ? sampai tersilap taip nama Pinatbate..haha! kat sini tak payah kejar laju-laju nak rebut pingat macam kat PDKM tu..line selalu clear..;)

Azima berkata...

Salam Kak Pinat,

MasyaAllah kak,kesiannyer kat Abib....tak dapat bygkan mcmamana sakitnya tu..yg kena sikitpun dah rasa panas pedihnya tu..ni kan byk mcm tu..

Benda dah ditakdirkan nak berlaku...sabar la yer!!! Apa2pun kewaspadaan itu perlu..nak2 bila ada anak2 kecil ni..

Kak..baby Irfan sihat ke??

kak su berkata...

Salam Dik...

Sorry.. silap taip

Ya lah tak kisahlah kat mana pun kalau boleh nak 1st..hee..hee...

Wslm

PINATBATE berkata...

Salam Azima..
Alhamdulillah Irfan sihat..pipi dah makin kembang..

kakPinat terbayang betapa sakitnya Abid nak merangkak guna kedua-dua belah tangan dan siku yg melecur plus perut lagi..aduhai!
tangan kakpinat terpercik minyak goreng ikan pun punya lama nak hilang kesan dia..

Rozali berkata...

Assalamualaikum Cikgu Pinat

Subhanallah
misti dia merenget kesakitan
moga Abid cepat sembuh

Wassalam

PINATBATE berkata...

Kak Su..
menjadi yang PERTAMA itu ISTIMEWA!


Atuk Rozali..
salam, Ibu Abid kata doktor beri ubat tidur supaya dia boleh tidur waktu malam,kalau tidak..mungkin sepanjang malam menangis merengek..bebudak katakan..

manzlie berkata...

salam from makkah...


masyaallahhh...camner leh jadi kat baby tuh...sedih cl tengok...

doa cl disini moga baby cepat sembuh..insyaalahh


wasalm

equals D berkata...

mak pinat, sedihnye :(
sabar pada ibubapa abid .

Puteri Satu berkata...

ya allah kesiannya.. harap abid cepat sembuh....

Atikah berkata...

Salam kak,
Takziah buat keluarga adib...
Kesiannya tengok adib... moga adib cepat sembuh... muahh... :)

Uncle berkata...

sentiasalah berhati2...

Jijahh @ f.k berkata...

teringat anak jiran dulu .. separuh badan dia tersiram air panas ... berbekas sampai ke besar ... moga kita sentiasa di lindungi dari kecelakaan ...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin