Sabtu, Januari 03, 2009

TEKA

Buah apa?



clue
1.Buah ini berkulit keras..potong pakai pisau pun tak lut..
2.tergolong dalam kumpulan buah-buahan NADIR di Malaysia..
*NADIR tu maksudnya buah yang jarang-jarang ditemui,hampir pupus..

Nak tau jawapannya?
Tungguu.....; P

15 ulasan:

teachersally berkata...

Buah kundur?? ..(winter mellon)..eh..ye ke?

PINATBATE berkata...

Teacher Sally..
bukann..cuba lagi!

cikgu jawe berkata...

limau bali?

PINATBATE berkata...

CJ..
juga bukan..teruskan mencuba!

teachersally berkata...

Haaa...tau dah!!! Buah sukun yang dah dibuang tangkainya..errrmm..

PINATBATE berkata...

Teacher Sally..
tidak tepat! jangan putus asa mencuba lagi..

dilaOHdila berkata...

Limau Bulat?betul ke?

PINATBATE berkata...

DILA..
erkk..ada limau segi tiga ker..? ekekeke..gurau jer...tak betul jawapan tu..cuba lagi..

cikgu jawe berkata...

haaaaaa.. tau! tau!

limau nipis

kekekeke

belasah je dh blurrr.. :))

PINATBATE berkata...

CJ..
anda pasti..?
silap..buah ini tidak berkaitan dengan limau atau adik beradiknya...

teruskan mencuba..perlu talian hayat..?

manlaksam berkata...

Buah keras!!!

dilaOHdila berkata...

aku tolong jawab lagi kak PINT
buah KERANJI? betul kan
wakakakakakkaka

PINATBATE berkata...

Pak Man..
Cubaan PakMan tidak mengena...kulitnya sangat keras tapi bukan buah keras..hehehe..

Dila..
Syabas kerana rajin mencuba..tapi jawapan masih tidak tepat..buah keranji dalam perahu kan..? hehe..

cikgu jawe berkata...

buah bidara

PINATBATE berkata...

CJ..
err..buah bidara tu yang macamana rupa dia yer..? kalau daun bidara tu biasa lah ustaz cakap boleh buat mandi mayat..err...salah kot..;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin