Jumaat, Januari 30, 2009

JJCM PANTAI TIMUR

Sempena cuti CNY kami JJCM ke Pantai Timur..tiba-tiba jer nak pergi..rasa nak cari makanan yang lama diimpikan..fuuhh..punya lah jauh cari makan tu...

Alhamdullillah..puashati dapat makan Nasi Tumpang@Tupe ..

Makan sambil senyum tanda sedap sangat..
Satar..satar..satar...tak jemu-jemu..tapi satar Jln Beserah Kuantan tetap menjadi pojaan hatiku..
Aneka kuih muih manis..akok,telur itik,jala mas,puding telur,sira pisang,agar-agar..ntah apa nama..semua sedap..
serunding@sambal ikan,daging dan ayam..dodol dan makanan kering..
semuanya dibakar!..sosej bakar celup sambal pakcik kat Pengkalan Kubur ni sedap ya amatt...

Baru ni jumpa lada warna putih yang orang buat solok lada nasi kerabu tu..

Buah salak ni lonjong dan isinya warna kuning,lembut..berbeza dengan salak yg isi putih ,rangup tu...
seafood goreng tepung kat PCB...sedap makan sedap lah hulur pitih nya....

8 ulasan:

Abiey69 berkata...

meleleh air liur tengok makanan tuh... selamat JJCM ke pantai timur

PINATBATE berkata...

Abiey..
seronok sungguh Abiey..makan nasi kerabu tiap-tiap pagi..rasa tok seyy kelik kelumpo..

dilaOHdila berkata...

aduh kak
malam ni tidor sambil mimpi gambar makanan kat rumah kak ping ni (hehehehe)
kak sata tu sedap a. makanan kat sana murah tak kak?

manlaksam berkata...

Haaa..dah jumpa dah nasi tupe....harap Pinat puas hati lah ya.

PINATBATE berkata...

Dila..
kalau sampai mimpi tu..harus datang JJCM ke sinun juga...

Pak Man..
Alhamdulillah PakMan..Allah sampaikan hajat..puas juga makan nasi kerabu dan laksam..sedapnya !

akudimar berkata...

WAADUH...enak ey panganan goreng-gorengan nang kono.
udang goreng tepung tu memikat kalbu...

akudimar berkata...

owhhh...camtu ropenyer nasik tupe...
kalo kat perak tupe tu maknenye 'tupai'bajing kata orang Jerman timur.

PINATBATE berkata...

DIMAR..
enak memang enak..makan pulak tepi pantai PCB..teringat-ingat tau..

hikhikhik...lawak la orang Jermen tu...nasi TUPE tu pronounce dia beza dari 'to pay' @ bajing tu...;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin