Rabu, Julai 30, 2008

GREEN DAY

Selepas setahun semenjak mula mengandungkan Hannah sampai minggu ini baru ada kesempatan mengemas halaman sekangkang kera ini..Alhamdulillah selama dua hari ni kerja-kerja membersih melibatkan pembuangan pokok-pokok bunga yang hidup segan dan mati pun mahu, pembersihan pasu-pasu yang tak ada pokok melainkan tanah keras dan ntah apa-apa lagi lah...Hajat di hati nak buat taman MINIMALIS...tak banyak pokok, kalau ada pun hanya pokok yang mudah dijaga..menggunakan kaedah 3T iaituTanam,Timbus,Tinggal...ekeekekek....dasar pemalas punya orang...


Ini kononnya idea yang diambil masa pergi CH hari tu...

last..pilih pokok bunga ungu ni...menggantikan pokok bunga kertas dan ntah apa-apa pokok lagi sebelum tu..

Ni satu sudut dekat pintu depan..tinggal pokok lidah jin jer...pokok-pokok keladi yang ada kat situ dah bagi kat Cik Flora...

Sama konsep...kat tempat parking basikal bebudak ni pun pokok lidah jin dan palm jugak...tepi tu cadang nak letak kaktus menutup pintu hitam tong sampah tu...nampak kan rak putih tu...kat situ lah konon nak letak pasu kaktus ...tapi macam tak cantik pulak...

Ni kat sudut kanan pintu tepi...bawah tu pasu-pasu kecil kaktus yang belum sempat masuk klinik..rak kaktus tu rasa nak alih kat sudut sini jer lah kot...tukar suka sama suka dengan pasu ni..


Ni pula area kasut kat pintu tepi...pokok buluh tu mak yang bagi...rasa sayang pulak nak buang...letak lah kat situ...baja, bela mudah-mudahan boleh gemuk subur seperti tuannya...

7 ulasan:

Kak Lady berkata...

pinatbate...at least banyaklah jugak pokok bunga yg di tanam...akak ni rajin...tapi...tak dpt dorongan heheheheh....ari tu abang takde dah beli pasu...tapi masih belum tanam apa2 pokok lagi...

PuteriSatu berkata...

salam...rajinnya tanam pokok memacam....lawa lak tuh....si hannah tu comel tul..lesung pipit dia yang mahal tuh..hiks...salam ziarah..dari saya n family...

PINATBATE berkata...

KAK LADY...

Yang ni pun dah banyak saya buang..sebelum ni lagi banyak...sampai tak terjaga..dah jadi macam hutan pulak..boleh sesat tak jumpa pintu...kehkehkeh..

PUTERISATU...

selamat datang,tak ada lah rajin pun..pokok tu pun yang senang jaga jer...maklumlah,akak ni kan wanita berkerjaya,dah lah tak ada maid,anak ramai pulak..hehehe...buat alasan lah tu..

mazudi berkata...

Huhu.. elok jugak ni, ada ruang untuk tanam tanam bunga.

kaktus ni tak payah nak banyak banyak jaga kan? Ker dia tak besar kalau kita tak siram eek?

dilaOHdila berkata...

apik eey umah mu kak....
macam dalam LAMAN kat buku tu hah
kebang Kuwi ayyuh.....sukak tenan ah warnanney

PINATBATE berkata...

MAZUDI...

Pokok kaktus tu siram dua minggu sekali dah cukup...macam unta pokok ni pandai simpan air..tapi kalau tak siram langsung kesian lah pulak...jadi biskut lak karang...hehehe.

DILA ...

huhuhu...jangan terpedaya dila...pandangan visual selalu menipu...tak ada cantik mana pun..gambar bunga yang meriah tu bunga kat CH lah...bukan kat rumah kakpinat...

aji nugraha berkata...

sangat cantik sekali...ginjal saya bermasalah apakah anda tau Obat Gagal Ginjal paling ampuh dan aman??? tolong beri tau saya ,,,

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin