Isnin, Julai 14, 2008

ISNIN

Hannah demam panas semalam....petang tu masa bangun dari tidur dia menggigil sampai terketar lutut..muka dia pun semacam jer...tak lama lepas tu badan naik panas...huhu...sedih betul rasanya..mujurlah cepat dapat bagi makan paracetamol..malam tu tidur lenalah dia. Pukul tiga pagi dia menangis panas badan lagi ....syukur lepas masuk ubat cucuk montot dan jaram kepala dia kebah..minta-minta tak lah berlarutan demam ni..


Teringat Izzah masa umur baya Hannah dulu...tiap-tiap bulan demam , kalau batuk atau demam alamat lembek jer badan dia, makan tak mau..susu tak mau..kalau di suap pun muntah balik.Kalau dah macam tu alamatnya bungkus kain baju berkampung kat hospital la..


Pagi ni sampai jer kat meja ada satu bungkusan kek pisang..Alhamdulillah..tu namanya rezeki yang tak disangka-sangka datang dari arah yang tak diketahui..hehehe..siasat punya siasat rupa-rupanya kiriman emak seorang murid sebagai tanda terima kasih...Orang memberi kita merasa...


Hujan pula tengahari ni..ingat kan nak pergi beli tanah kat nursery bunga untuk baik pulih pokok-pokok depan rumah yang tinggal nyawa-nyawa ikan tu....nampak gayanya kena kensel lagi...macam-macam rancangan dalam otak ni...nak letak pokok-pokok yang mudah jaga, letak batu keliling pasu, buang sebahagian pokok yang dah tak relevan dan kurangkan pasu..arrhh...bila lah nak buat tu...

Petang ni buat dadih untuk berbuka...

7 ulasan:

KAMATO berkata...

moga anak tu cepat sembuh

Kak Lady berkata...

Harap2 anak tu segera sembuh...kalau anak2 demam...ibu ibu memang tak lenyak tidur dibuatnya...

PINATBATE berkata...

KAMATO...
Alhamdulillah..Hannah dah sihat..maki n banyak idea dia sekarang..

KAK LADY..
Betul tu kaklady..anak nangis mak pun rasa nak ikut nangis sama...

blackpurple @ jowopinter berkata...

Kasihan Hannah.

Nampak macam sedap dadih itu ek.

PINATBATE berkata...

BLEKK..

bukan 'macam' sedap...'memang' sedap..keskeskes...segeerr..

Chibi Maruko berkata...

camana nak buat dadih tu kak..

PINATBATE berkata...

FARA..
alamak darling..dadih tu kakpinat pakai serbuk dadih segera jer..masak air,tuang setin susu cair,gula dan tepung dadih..sejukkan..siap..ada orang buat larutkan agar-agar sikit saja lepas tu tuang susu kotak ikut perisa apa kita nak..jadi juga..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin