Rabu, April 29, 2009

tenang..redha..ikhlas


tenanglah jiwa..
kerana ketenangan menghilangkan segala resah..
ketenangan membuat kita
rasa senang dalam kesusahan..
rasa gembira dalam kesedihan..
rasa kaya dlm kemiskinan..
rasa lengkap dalam kekurangan..

17 ulasan:

tchersally berkata...

Pinat,
indah..

Chekgu BaniHassim berkata...

pantai mane ni berbatu-batan nih??
nk lepak2 oke la kut...
nak mandi, jgn harap...

PINATBATE berkata...

tchersally..
tengkiu..tengkiu..ngehngehngeh..


chekguBH..
ni pantai kat bt 23 Sg Nibung Sekinchan..nak mandi camana..penuh lumpur..ngeee..

silversarina berkata...

Tengok gambar pun dah terasa tenang.

cikgu jawe berkata...

aku pernah sampai pantai nih. hehe

PINATBATE berkata...

kak Rina..
sebab tu saya suka laut!tenang,damai,luas,lapang..


Cikgu Jawe..
monggo mampir ..ke kampung ku nan damai..

aNIe berkata...

pinatbate...

Tiada nikmat yang lebih indah dari memiliki jiwa yang tenang...

Cantik pantai tu...

manlaksam berkata...

Kampung Pak Man pun tepi laut juga....hehehehe.

PINATBATE berkata...

Kak Anie..
betul tu..
tapi yg jadi masalah,saya ni jenis cepat gelabah! ekeke..


Pak Man..
Yer ker? boleh masuk geng..hehe

en_me berkata...

tenangkannns.. selagi takdok tsunami tewww.. uhuhu

su berkata...

su pon suke tgk laut...tenang je..

salam perkenalan :)

su berkata...

pantai kat sg nibung? dekat dah ngan tempat su kat sini! hehe...

~senyum slalu~

Zabs berkata...

Salam Pinat,
Ada tulis nama atas batu ke? Lautan membawa banyak kenangan kepada kehidupan saya.
Laut juga punca rezeki rami orang.
Tetapi laut juga banyak menduga manusia.

PINATBATE berkata...

en_me..
tsunami?..Nauzubillah..takott..


Su..
salam kenal juga..jom ronda-ronda Aked Man..


Pak Zabs..
Alhamdulillah..
Laut dan segala khazanahnya anugerah Allah kp kita..

akudimar berkata...

Lawa lah kampung kak pinat,
aku tingin jalan sana, nak carik mentibang...ehhh, mentarang.

cikgu mas berkata...

Salam..kak pinat

Cutenya budak-budak tu,yg besar sedang berangan,yang tengah sedang meneroka dan yg kecik nak jadi Ultraman,tenang gak tengok gelagat anak-anak...

Jom kak pinat,p kampung saya,Umbai Melaka,kak pinat boleh susur muara atas jambatan yang sangat cantik..pas tu belanja anak2 makan ikan bakar (ada masa sy cerita kat blog)..

Monolog yang sgt indah..amat terkesan di hati...

PINATBATE berkata...

DIMAR..
mentarang ?
tu kakpinat tampal gambarnya kat atas..hehehe..


cikgu mas..
kakpinat dah pernah sampai ikan bakar Umbai sekali..tapi yg selalu kakpinat pergi kat Pgklan Balak..ada asam pedas ikan parang best kat situ..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin