Jumaat, April 10, 2009

BELAJAR MEMASAK ???

Ini cerita Wanie dan kawan-kawannya..ehh...apasal muka cuak jer Cik wanie kita ni? Mesti tak biasa pegang pisau kat dapur ni..kwangkwangkwang...

Anak-anak dara ni nak belajar memasak katanya..muka berkerut-kerut macam tak puas hati jer kena siang ikan..

Bersedia membedah perut ikan..dah bius ke belum ikan ni tadi?

err..sampai begitu sekali korang lapah ikan ni..kesian..nyawa-nyawa ikan tak bernyawa lah jawabnya..

biar betul..nak memasak ker nak main puzzle ni..
yang ni ikan apa pulak..? lain macam jer rupanya..

errkkk....mangsa keadaan..sungguh sadis..opocot!!
huhuhu...kembang tekak makcik.....boleh tengok tapi sila muntah di tempat lain..

habis dikoreknya isi perut makhluk Allah ni..
hasil bedah siasat...tutup muka sebab malu nak mengaku sebenarnya diaorang yang jadi tukang sembelih katak tu..

Senyum puashati...

Mudah-mudah mereka akan mencapai cita-cita menjadi doktor bedah, doktor haiwan, saintis atau apa-apa saja yang mereka hajati....jadi usahawan buka kedai makan atau catering pun bagus..asalkan jangan masak menu katak goreng berlada atau asam pedas katak sudahlah..nauzubillah.

24 ulasan:

qishie berkata...

:)

teringat zaman sekolah n matriks dulu.

all da best adik2.

semoga bertambah calon doktor malaysia kita.:)

PINATBATE berkata...

qishie..
Amin..Mudah-mudahan begitu..
Terima kasih sudi bertandang ke my blog yg tak seberapa ni..

PuteriSatu berkata...

la ingat belajar wat kek ke..tengok2 terkangkang lak kata....terkojut!

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

"Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia." (Al-Anfaal 8:74)

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya....dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

"Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia." (Al-Anfaal 8:74)

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya....dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

manlaksam berkata...

Bersemangat semua nya nampak anak-anak murid cikgu. Semoga berjaya!

akudimar berkata...

Ya rabbi..seksanya
arrrgggghhhh...kata katak itu.

hehehehe...hebat la, kalo sk cuma wat esperimen roti dan kulat je.

moga tercapai jadik doktor yang comei (pelajar lelaki mana kak?)

intan payung berkata...

Teringat zaman skolah2 dulu blaja bio..excited sgt time nak wat experimen..time blaja teori hampeh huhuhu

Pinatbate berkata...

Puteri satu...
hehehe..
kek?




Anak Pendang sekeluarga..
terima kasih..

Pinatbate berkata...

Pak man..
memang sentiasa aktif diorang ni PakMan..

Pinatbate berkata...

Dimar..
pelajar lelaki tengah buat sate..
hikhik..acah jer..lain kali kakpinat tampal gambar diorang pulak..


Intan Payung...
hehehe..biasa la tu..belajar teori ngantuk erkk...

en_me berkata...

masak somtam katak berlada besttt oooo..

anak nah berkata...

Katak katanya orang Tionghua, baik untuk kulit dan kekuatan pinggang.

adie-ishmael berkata...

kejam...memang kejam...sangat kejam...cuba bayangkan katak tu yg robek perut korang...

tchersally berkata...

adeyh..Sally ingat memang ye la nak blaja masak..
teringat masa matrik dulu belah katak..euwww..belah tikus lagi horror!! dapat tikus bunting plak tuh..euwww..
menarik bila pelajar boleh belajar secara 'hands on'..kan Pinat..

liza berkata...

slm kak.. geli plak tgk katak 2.. kalo x, dlu syla slh sorang tukang suruhnya.. wpun kita sbnrnya tsgtlah geli geleman.. hehe.. sape ajar bio?

PINATBATE berkata...

en_me...
hehe...jangan dibuat!!


anak nah..
lorr..itu macam ka?


adie-ishmael..
janganlah garang sangat abang adie..budak-budak ni nak belajar bio..mudah-mudahan boleh jadi doktor..

PINATBATE berkata...

tchersally..
adeyhh..caya ker?
saja nak buat gempak..


liza..
Pn Zai ajar 5 Alpha ni..diorang tunggu Liza balik la..

m e E n berkata...

Kak Pinat.
teringat time skolah dulu
main bedah-bedah camni.
Habis lunyai dikerjakan oleh
bebudak laki.

PINATBATE berkata...

meEn..
adoyai...korang memanggg....

pB berkata...

e uuuuuuu

geli nyerrr


kembang tekak tekak

Rashid berkata...

uweKkKKKKKKKkkkk!!!!!!!!!!!! eeeeeeeeeeee geliiiiiiii...

dushh!!! dushh!!!!

PINATBATE berkata...

pB..
alamak!bahaya ni...
sila muntah ditempat yang sesuai...hehe


Rashid..
errkk...larikkk....!!
dusyummmm....!

NuR berkata...

geli nya tgk..huhuhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin