Selasa, April 07, 2009

TERKENANG SOMTAM

Hujung minggu tak lepaskan peluang berdating berdua dekat gerai makanan Thai..


Bihun tomyam dengan air longan

laksa Thai dengan jus mangga

Lepas tu kongsi makan pulut mangga..

Alhamdulillah! Syukur nikmat ..kepada Tuhan yang memberi rahmat..oooohhh..oohh...(nyanyi sama-sama yer)

Bila dah makin tua ni tak boleh nak makan banyak sangat..senak perut dibuatnya..tapi tu lah,bila balik rumah terkenang-kenang pula somtam ..
somtam oh somtam..tidur malam ku bermimpi dikau..( Siapakah yang meniup-niup ditelingaku ini..?)

10 ulasan:

en_me berkata...

sawadeekap.. kappps

liza berkata...

huhuhu... windu.. windu.. mknn yg org lain plak msk!!

aNIe berkata...

Tak pernah lagik rasa laksa Thai...sedap ke?...mangga dengan pulut tu nampak menyelerakan....kalau orang melaka selalu makan mangga dengan santan & gula melaka...

m e E n berkata...

Kak Pinat.

Sedapnye makanan tu.
Kedai kt mane tu Kak??

PINATBATE berkata...

en_me..
kapp..kapp...ikan siakapp...


Liza..
kalau rindu lihat saja gambar hidangan ku itu...
huahuahua..jgn maree..!

PINATBATE berkata...

kak Anie..
laksa thai agak kurang menyangkut ke tekak saya..kuahnya bersantan mcm kuah lemak jer ..tak pedas..tak ada rasa berempah mcm laksa johor atau rasa ikan mcm laksam..
lagi pun dah terbiasa makan laksa asam dan laksa sarawak yg pedas..so kureng kick lah :D

tapi..tom yam dia memang superb!

PINATBATE berkata...

meEn..
gerai makanan Thai dekat Metro plaza Kajang..

tchersally berkata...

Pinat,
som tam mmg perggghh! Mai la KB..layan Thai food..

akudimar berkata...

kak pinat,
kepiye rasa ney som tam kuwi kak?
best ahhh...makanan thai, tapi gua takleh makan dah.rugi btol.

PINATBATE berkata...

tchersally,
masa gi Pengkalan kubur awal tahun hari tu saya makan somtam bermangkuk-mangkuk..!tak hengat..pas tu malam sakit perut..;)

dimar..
somtam kuwi kayo rujak aka salad ..lebih kurang isi neyy betik mengkal,pelem kecut,kangkung di tuang asem jeruk,kacang tumbuk,garem gulo..lombok rawet....mareemmm!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin