Selasa, Mac 31, 2009

LUNCH BOX 2

Tajuk entry kali ni sengaja di letakkan nombor 2 sebagai menyambung kisah yang pernah di tulis DI SINI

Sejak Izzah masuk darjah satu awal tahun ni kotak bekal anak-anak bertambah satu lagi. Bila dah ramai anak,macam-macam pula permintaannya.Jadi sebelum tidur biasanya mereka akan sebut apa makanan yang diorang nak makan buat sarapan dan apa pula bekal yang nak di bawa..order apa saja macam kat restoran mamak gitu..ahaks..

Di antara bekal yang diorang bawa minggu lepas..

Nasi goreng dengan telur goreng, sandwich tuna dan oren..

Izzah bawa bahulu acuan ikan dari kampung, kakak bawa pizza dan agar-agar merah,abang bawa nasi dan daging kicap leftover..pagi tu sarapan homemade pizza..

Squiggles untuk kakak,mee goreng dan sosej utk Abang dan squiggles,sosej dan samosa untuk Izzah.

Sandwich tuna dan oren..

Sejak dah ada acuan telur rebus ni, buat nasi lemak kereta utk abang,nasi lemak bear utk Izzah dan nasi lemak rabbit utk kakak..kehkehkeh..seronok tengok bekal bersih licin bila balik rumah..

Mudah-mudahan bila anak-anak dah besar nanti mereka tak lupa masakan mak ..walau tak sesedap mana tapi sentiasa melimpah dengan doa dan kasih dan sayang...

16 ulasan:

liza berkata...

rajinnya masak.. dh tau dh sbnrnya.. tp nk bgtau gak.. hehe

Ajwin Ajeera berkata...

sedap2 nye..

PINATBATE berkata...

liza..
erkk..??

Awin..
mana tau sedap..?

intan payung berkata...

alalala..kiut nye lunch box nye..sy plig suke tgok telur kereta tu hihi soo cute~ nak bwat jugk la hii

silversarina berkata...

Memang akak tabik, ibu mithali ni , InsyaAllah anak2 akan jadi anak yang baik dan soleh.Amin.

PINATBATE berkata...

Intan payung..
cute jer telur tu..nak makan pun sayang..hehe..


kak Rina..
mudah-mudahan makbul sebagaimana doa kak Rina..Amin!

CJ berkata...

wah! baru tgk gambar dh tau sedap. hehe.

bagus kan ajar anak2 bwk bekal dr rumah. jimat dn selamat.

PINATBATE berkata...

CJ..
mak eyy kessel...:D

m e E n berkata...

Amboi~

Sedapnye makanan budak-budak ni
gi sekolah..!!

PINATBATE berkata...

meEn..
hahaah!
harap-harap rajinlah belajar...jangan pergi sekolah sebab nak makannn jer sudah lah..

en_me berkata...

rajinnyerrr chekgu.. aminn

manlaksam berkata...

Bagus! anak-anak selamat dari keracunan makanan.

PINATBATE berkata...

en_me..
yang makan lagi rajinn....

Pak Man..
Mudah-mudahan begitu lah yang saya harapkan..selamat,bersih,jimat,menepati selera masing-masing..dan sentiasa ada sentuhan tangan ibu mengiringi mereka ke sekolah setiap hari..

bro.matt berkata...

anak2 bawak bekal...ibunya bawak bekal jugak ke?
pakmat dah jadi orang tua..baru belajar bawak bekal..hehehe!

tchersally berkata...

a good mommy!!

PINATBATE berkata...

bro.matt...
ibunya tak bawa bekal sebab kalau dah penat masak tu nak makan masakan sendiri pun tak selera..


tchersally...
mudah-mudahan begitu..
sebenarnya banyak lagi kekurangan lain mommy ni..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin