Khamis, Julai 15, 2010

KESAN KENAIKAN HARGA PETROL DAN GULA KEPADA ISI RUMAH

Malam ni makan nasi dengan kerabu ikan bilis campur daun pegaga..letak kerisik sikit saja sebagai langkah berjimat-cermat. Harga petrol naik lagi..kami sedang fikir nak naik basikal ke tempat kerja..

9 ulasan:

JahRera berkata...

salam cikgu pinat,

kalau kenaikan harga membuat rakyat mengubah cara makanan, seperti kerabu yang sangat berkhasiat ini, anggaplah itu hikmah.

Rozali berkata...

Assalamualaikum Cikgu Pinat


Allahuakbar

1 Malaysia

Wassalam

kak su berkata...

Salam cikgu,

Alhamdulillah...kita masih mampu,
sambil berjimat...berkhasiat juga tu...

Wslm

Kak anie berkata...

Minyak naik segala barang keperluan nanti akan naik...tunggu masa je nanti

rezeki berkata...

salam

malaysia boleh heheheheheh

shami2 berkata...

Salam Kak Pinat...

Sedap nampak kerabu tuh....hehehh..
Kita susah payah jimat cermat..depa kat atas tu..belanja macam tak ingat dunia kan kiamat...hehheh..
Yang enak depar sapu...yg susah jerih perih tu...kita yg bawah2 ni kena tanggung...bukan sama2 tanggung...huhuhu
Pssst sorry teremosional....hakikat ekonomi negara kita ini...sama2 kita doa suatu hari akan ada perubahan yg cemerlang..pada agama, negara dan bangsa kita...

shami2 berkata...

Salam Kak Pinat...

Sedap nampak kerabu tuh....hehehh..
Kita susah payah jimat cermat..depa kat atas tu..belanja macam tak ingat dunia kan kiamat...hehheh..
Yang enak depar sapu...yg susah jerih perih tu...kita yg bawah2 ni kena tanggung...bukan sama2 tanggung...huhuhu
Pssst sorry teremosional....hakikat ekonomi negara kita ini...sama2 kita doa suatu hari akan ada perubahan yg cemerlang..pada agama, negara dan bangsa kita...

Pak Man laksam berkata...

Cantik rumah baru......

kucingorengemok berkata...

dari bangi ke klcc naik basikal mesti cepat kurus kan, takyah diet² bagai

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin