Khamis, Julai 02, 2009

UBAT SENGAL TULANG

Minggu lepas kami bekerja keras menyahut seruan kerajaan "Luangkan masa 10 minit seminggu." membersihkan pokok-pokok dan sampah sarap di keliling rumah.Takut juga kalau rumah kami jadi pusat pembiakan nyamuk aedes ..lagilah takut kalau ada ahli rumah yang kena demam denggi..tak pasal nanti kena check in kat hospital pulak..

Suasana gotong -royong tu meriah betul.Ada yang menyapu sampah,ada yang membersihkan rumpun serai,ada yang mencantas dahan mangga dan jambu yang dah merimbun umpama pokok di hutan.,ada yang membaja pokok,ada yang menyiram pokok dan ada juga yang bercakap dengan pokok. Mujurlah pokok tu tak berborak sekali..

Selepas hampir tiga jam memerah keringat, siaplah semua tugasan dengan jayanya..Ya, rekod masa yang dicatat adalah tiga jam..dan bukan 10 minit...iklan kat tv tu adalah tipu..fuhh!..sakit badan dibuatnya..rasa berkeriuk tulang temulang..dan rasa nak tertanggal skru sendi..Mujurlah ada pengubatnya..

Makan kuih mochi sambil tengok Hagemaru!

Jiwa masih dijajah Jepun..? apakah..?

6 ulasan:

aNIe berkata...

Larrr..iklan tu tipu lah kan...mana boleh siap 10 minit...kalau 10 minit cuci satu pasu bunga je tu...

Nasib baik ada mochi...hilang segala rasa sengal2 tu...hehehe

PINATBATE berkata...

kak anie..
seploh minit tu belum basuh pasu lagi tu..baru start nak cari penyapu..pas tu pulak dibuatnya penyodok sampah tak jumpa..berpusing carik..barulah jumpa..

see..tu baru 10 minit! hahaha!
kerja belum mula lagi..

silversarina berkata...

Akak duk zoom kat gambo ingat kot ada herba untuk ubat sengal tulang... hehehe.

Satu senaman yang baik...3 jam ..memang sengal tulang betul seharian lah jawabnya :)

Kat rumah ni Mimi dah ada gang tonton Hagemaru...sapa lagi kalau bukan si Maya tu, dari dulu sampai sekarang minat sangat, kalau tengok citer tu memang gelak tak habis2 .

en_me berkata...

jepun itteww penjajah ghupernyerr.. uhuhu

tchersally berkata...

seronok Sally baca n3 Pinat nih..bunyi segar dan energetic..adoii..Sally pun dok sengai tulang nih..menyahut iklan tipu tu jugak td nih..huhu

dilaOHdila berkata...

Tq kak PINT
ILOB ur BLOG 2....

wah keje keras ne
dapat Mochi laktu
ni kena bagi award alam sekitar i kak Pint (hehhehehehe)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin