Khamis, Julai 09, 2009

MATI

Nak cium bau dia?

Nak..! nakk..! nakk..!

Yuck! laa..macam ni rupanya bau kapur barus, serbuk kayu cendana..

Ikut nasihat ustaz,
Pastikan aurat tertutup, aib tersimpan..

Antara tanda-tanda orang beriman ialah mati dalam senyum...

Mati adalah pasti..hidup Insyaallah...

9 ulasan:

MiSs ZaH berkata...

btul² tu...
smua manusia akan mati...
akan meninggal kan segala harta dunia...
yg akan dibawa hanya harta akhirat...
peace..!!!(^-^)

Tanpa Nama berkata...

..bagus juga dapat beri bebudak kursus pasal jenazah ni.
tapi alangkah baiknya sekiranya guru2 mrk pun dapat ikut serta?
syabas,ya pinat.

PINATBATE berkata...

ZAH..
(^_^)



Tanpa Nama
Siapakah gerangannya..
alangkah baiknya jika sudi memperkenalkan diri..

bro.matt berkata...

bagus...bagus,,bagus..semuga bagi kesedaran pd budak sekolah ni,pergi sekolah naik motor..dahlah lesen takda..merempit pulak..topi keledar tak pakai..nak mati katak ke?sekian,wasalam.

manlaksam berkata...

Bagus.....biarlah kita sentiasa mengingati akan kematian.

PINATBATE berkata...

bro.mat
amboi..garangnya uncle matt ni..hahaha!
tapi memang betul pun..
kalau katak yg mati lain ceritanya..kalau mati katak..Nauzubillah!



Pak Man..
Betul begitu Pak Man...sebab mati tak tentu saat tibanya..

dilaOHdila berkata...

salam kak pint

wah bagus kursus ni
moga dapat difahami dan dijadikan panduan utk seterusnya....

** camana perasaan anak murid ni bila dikapan kan ghitew....
senyum jek dia...alhamdulillah

PINATBATE berkata...

Dila...
Alhamdulillah..masa program tu dia cool jerk..
tapi pagi tadi dia bg tau kakpinat dia dah cukupkan solat 5 waktu krn insaf peristiwa dia kena kapan semalam..
Mudah-mudahan istiqomah!

silversarina berkata...

Satu kursus yang bagus ekali , walaup tua atau muda ajal tak kenal umur.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin