Jumaat, April 11, 2008

KEK CAROT

Petang ni entah kena tiup angin apa tetiba datang pula vitamin R..
Apalagi...mula lah buat kek carot..Mula-mula sediakan bahan-bahannya dulu..

1 cup oil
1 cup brown sugar
3 eggs
1 1/2 cup self raising flour
1 ts bicarconate sugar
2 ts cinnamon
2 large carrots,grated
3/4 cup chooped walnuts

Dah tu pukul dan gaul sebati..nyaris-nyaris terlupa masukkan kacang tadi..tapi kalau tak masukkan kacang pun sedap juga..Masa tunggu kek dibakar,sempat pula sukat tepung dan bahan-bahan masuk dalam BM...cita-cita nak buat roti kismis ..

Keskeskes...tengok kek tu..terjojol walnut dia...saja potong kacang tu kasar-kasar biar puas hati makan...
Anak-anak balik sekolah petang terus serbu dapur...seronok tengok bebudak ni makan sambil tunggu roti kismis yang tengah mengembangkan dirinya...Roti tu malam ni punya habuan Insyaallah...



7 ulasan:

dilaOHdila berkata...

amboi Yong
sejak ada BM nih
rajin deme masak erk......:-)


tak nak ke antor kat org sebelah Yong

dimar berkata...

semerbak mambu ney kak...
mintak kak kek sepotong saya mau makan kerana perut saya perut tong

PINATBATE berkata...

Dila..
tu tak pakai BMW la...kegemaran boss rumah ni..

Dim..
tak tahan perut tong tu...

||syazwaniadnan|| berkata...

salam k.pinat..
sedap nye tgk kek carrot tuu..
salam kenal dr wani :)

PINATBATE berkata...

salam kembali Wani..
kakpinat pun meleleh air liur tengok cheese cake Wani ..

Helmiyani berkata...

bestnya kalau rajin macam akak.. sumer napak sedap sedap belaka... terliur weh!

pinatbate berkata...

Nunu
alamak..rajin apanya...tu time tengah kena tempias vitamin R tu bolehlah..kalau dah dapat virus M tu..tak payah cerita lah..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin