Jumaat, April 18, 2008

HUJAN DI TANAH AIR

Hujan lebat betul petang ni...
Izzah balik dari sekolah ceria macam biasa..mulutnya tak henti-henti bernasyid dan berselawat.
Tak cukup tu...baca hadis lagi...Alhamdulillah...rasa kembang hati dengar anak tadika baca hadis..maklumlah budak tadika Islam kata kan...emaknya pun tak hafal ..

" HUBBUL WATHONI MINAL IMAN
Cintakan tanah air sebahagian daripada iman "
( diulang berkali-kali sambil makan keropok)

"Izzah belajar kat sekolah tadi yer''

"Ha'ah, cikgu kata siapa cinta tanah air orang baik.."

" tanah air tu apa..?"

"Laa..mak tak tau ke..kan tadi hujan lebat..air yang jatuh atas tanah, tempat lecak tu
tanah air la..." (muka dia confident abiss...)





5 ulasan:

JahRera berkata...

hahahaha...tergelak besar makcik Jepun...salam.

PINATBATE berkata...

mak dia pun confuse..

Soulha,Cairo berkata...

hahaha..achik tepuk tangan 10 markah..pndai izzah.

Shinky, mama of Malaekah berkata...

Wakakakakak,
tersembur banana milkshake kat keyboard aunty shinky....kelakar jugak si izzah ni eh....terkena mama dia he heh.

kekecik dah bijak, bila besar nanti insyaAllah menjadi anak yg solehah dan disegani....amin

PINATBATE berkata...

Sue..
Mudah-mudahan esok besar Izzah betul-betul pandai macam doa achik sue...

Shinky..
Doakan juga semuga Izzah sentiasa sihat.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin