Rabu, April 09, 2008

MUSIM HUJAN MUSIM MAKAN




Projek roti antarabangsa berjalan setiap malam walau pun musim hujan..syiok bakar roti sendiri,pagi-pagi dapat makan roti fresh..



Sekarang musim hujan.
Hampir tiap-tiap hari hujan lebat siap dengan kilat petir .
Kalau tak petang, pagi..kadang-kadang malam pun hujan turun.Semalam tengahari balik dari kebun hujan lebat..sabar jer ..kain baju kat ampaian lembap sejuk..hari ni nak menjemur kain pun tak semangat nengok langit mendung gelap.

Tengah malam tadi pun hujan,sejuk betul waktu bangun subuh..dah tu pagi-pagi angkat Hannah pergi nursery..terpisat-pisat dia bangun..Alhamdulillah tak menangis..memang rasa sedih campur kesian tapi nak buat macamana...nak bawa masuk bibik Indon duduk dalam rumah ni rasa laaaggiiii tak sanggup...serik dah serik...

Ada orang kata,bila musim hujan buah tembikai kurang manis dan cepat busuk..Sebab tu agaknya tembikai ni dijual murah..RM1.90 sebiji...buahnya boleh tahan besar...berair dan yaa...memang kurang manis.
Lagi satu..makan tembikai musim hujan ni rasa nak berulang keluar masuk toilet berkali-kali..



2 ulasan:

dilaOHdila berkata...

wah kakak Ini....semenjak ada BMW 7 serries ni kalah MOTOR skuter ku itew (ahak)

Kak Pint,
antor2 lah kat jiran sebelah umah ni sikit. dah baubau nih

PINATBATE berkata...

Dila,
ala...baru belajar..saja nak bagi anak-anak seronok ..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin