Isnin, Disember 07, 2009

MELEPAS RINDU

Nostalgia betul berjalan kaki melintas Jambatan Kota..masa kecil-kecil dulu mak selalu bawa kami beli baju raya dekat Klang..tempat paling best masa tu..

Yang ni pulak tempat lepak masa remaja..setiap petang Jumaat keluar asrama merayau ke Great Wall, Chi Liung Plaza, Emporium Makan dan Pasar Jawa..

Paling syahdu bila jumpa Pakcik ni..! Masih lagi gigih menjaja seperti dulu..

Perrgghhh!! Cendol kereta sorong depan Pasar Jawa..

Hilang rindu..!

13 ulasan:

ummi humaira berkata...

salam...
terliuq gak tengok cendol tu walaupun hujan2 nih

dilaOHdila berkata...

kat bawah jambatan ni lah aku naik beca nak ke sungai bertek kak. balik asrama jalan kaki kekadang penat terpaksalah ngada2 nak naik beca. Kalau hari sabtu leh kluar mesti ke greatwall. lar ni GW pun dah tak dek rasanya kan

PINATBATE berkata...

Ummi..cendol ni tak kira hujan ribut pun sedap jugak..

PINATBATE berkata...

Dila..
Nostalgia kan..Great Wall dah lama terbakar..stesyen bas bawah tu pun dah pindah jln Meru..sekarang dah tak jumpa beca tu lagi..issyy...rasa nak nangis teringat kenangan dulu..

MiSs ZaH berkata...

best cendol nie...
dlu zah dok area skola MGS Klang..
mmg byk sgt kenangan...
manis & pahit...
slalu lalu bwh jambtan tu...
dan slalu kene kejar ngan org gila... huhuu... ngeri btul la..

uncle pet..!! berkata...

meleleh dowh mok chik tgk cendol tu..
slurppppp.. ahiksss..

PINATBATE berkata...

Miss Zah..
yer btol..bwh jambatan tu ada org gila ..haha!

Uncle pet..
meh sini kakpinat belanja semangkuk..

Pak Man laksam berkata...

Great Wall....dalam tahun 80an Pak man pun pernah menjadi pengunjung tetap setiap hujung minggu.
Teringat zaman rambut Pak Man macam David Arumugam.

PINATBATE berkata...

Pak man..
hahaha..! nostalgia 80an..pakman pernah buat rambut Alleycat rupanya...trema kasseyyyy....! ;)

en_me berkata...

cendol baper bintang tewww cekgu.. ehehe

PINATBATE berkata...

en_me..
kalau makan cendol ni mata terus berbintang-bintang...terangggg...;)

muor76 berkata...

pehhh cendol....
mintak ciketttt...

PINATBATE berkata...

muor..
hallamakk...lambat! tinggal mangkuk..haha!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin