Selasa, November 23, 2010

MUJUR SEMPAT


Kawan-kawan Kakak call bg tau nak datang petang tadi. Budak berenam ni mmg berkawan rapat sejak sekolah rendah lagi . Masa kecik-kecik dulu comot berhingus jer. Sekarang dah anak dara sunti..memasing makin cantik manis pulak .

Selain daripada kakak ada juga geng yg  masuk sekolah berasrama,Jadi bila cuti atau ada kesempatan memasing berkumpullah borak-borak chit chat pot pet bertepuk bertumbuk bertampar huhahuha....meriah! Macam borak kat kelas masa cikgu tak ada jer!






Sebab dah lepas zohor baru diorang call nak datang ,jadi tak sempatlah nak masak beriani ,sembelih kambing atau masak yang gempak-gempak utk buddies ni.Lagi pun tukang masaknya nak keluar petang tu beli baju baru barang dapur. Selongkar punya selongkar jumpa agar-agar sepeket jerrr.
Nasiblah labuuu...




Mujurlah sempat buat agar-agar buah peach ni..Cargaslah makpinat godek periuk cairkan agar-agar ..tambah gula, susu cair dan buah peach dalam tin. Tuang dalam bekas,suruh kipas tiup kuat-kuat..Belum betul-betul sejuk  dah tolak bekas masuk dalam esbok..huarhuarhuar..Sabor jer lah yer..
Tadaaaa..!!
Mujurlah dengan iringan doa dan selawat ke atas Junjungan dapat juga agar-agar tu mengeras pada waktu yang sepatutnya..Kalau idak..makan minum agar-agar dalam mangkuklah kome yerr yong..!

4 ulasan:

manzlie berkata...

salam dari makkah cikgu Pinat


canteek nampak agar agr tuh...mesti sedapkan...


waslam

kak ina kl berkata...

salam cikgu..wah cuti sekolah ni cikgu rajinlah masak memasak ek..rupernya anak dah 5 orang..sama jumlah dengan anak akak ek...

giveaway tu buat nanti yer

Zaitun berkata...

Yang penting ada benda atas meja yang boleh dimakan hehehe...

PINATBATE berkata...

Salam CL Makkah,
Alhamdulillah..biasa jer..bolehlah buat seronok anak-anak..


Kak Ina,
dah 5 orang..Alhamdulillah..nak kata rajin masak tu tak juga..tp demi anak-anak..:D


Kak Zai,
Yer..betul!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin