Selasa, Ogos 19, 2008

MEMANCAR-MANCAR KILATNYA

Aktiviti hari ni kemas dapur ..mula-mula buang sampah - sarap segala barang yang tak perlu ..periuk bocor, kuali karat, besen pecah segala ...asingkan juga lah mana-mana barang boleh recycle..lepas tu susun kabinet , alih pinggan mangkuk, buang barang-barang yang dah expired ..., sapu sawang, cuci tungku dapur ,lap barang-barang lektrik, pintu-pintu kabinet semua...fuhh...rasa macam nak putus pinggang..

Kakak balik tuisyen terus ambik penyapu tolong sapu lantai pas tu offer diri nak cuci peti ais pulak...mak oii...semangat tul dia....tak sangka pulak..berdua buat kerja tak sedar dah hampir pukul dua..patut lah lapar ! Masak nasi goreng lebihan nasi malam tadi je , lepas sembahyang zohor sambung lagi mop lantai dan cuci tingkap pulak..lepas dah siap semua duduk menyandar sambil minum kopi Cengkudu ..fuyyoo..nikmat!!

wah! memancar-mancar kilatnya dapur hari ni....kilatnya rasa boleh buat cermin lah kat tiles dinding tu...nampak lapang kemassss jer....Lepas ni rasanya tak payah lah masak..nanti kotor balik, rugi...

3 ulasan:

cikgu jawe berkata...

alasan yg sgt baik utk tidak mengotorkan dapur. huhu

PINATBATE berkata...

ala..kalau dah nama dapur tu, sekejap jer bersih...ramai sangat yang buat sepah, yang mengemasnya sorang..mana tahan!

Chibi Maruko berkata...

untung betul ada anak dara dah besar ni yek... uh.. me ada baby tua dalam rumah ni sorang pun dapur tak selalu boleh cantik bersih...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin