Khamis, Januari 28, 2010

TEMAN DAN TAMAN

Sejak zaman kanak-kanak hinggalah ke akhir hayat, teman dan sahabat amat penting dalam putaran kehidupan insan. Ada yang menyatakan sahabat lebih penting daripada wang. Jika kita tiada wang dan mempunyai ramai sahabat, mereka tentu boleh menolong...tu pun kalau nasib baik dapat kawan yg pemurah lah..;D

Sempena malam Jumaat yg barakah ini, kita ulangkaji sikit sebahagian
Adab bersahabat
..

1) menutup keaiban sahabat,so kalau kawan terkentut tak sengaja tu..redholah sedut bau dalam-dalam dan buat tak dengar sajer...jgn kecoh arr..
2) memberi nasihat dengan cara yang lembut apabila ia berkehendakkan nasihat sahabatnya..cakap elok-elok..belanja makan western food sebelum beri nasihat adalah langkah yg berkesan..
3) meninggalkan berbantah dengan sahabat..kalau dia degil ketegaq,doakan saja dalam hati..jangan belasah dia..tak beradab namanya tu..
4) jangan suka memberatkan sahabat dengan bebanan dan tanggungjawab,bahkan hendak ia cuba meringankan beban sahabat...errr...kalau kawan tu mmg berat, sila bantu dia mendaftar di Biggest Loser Asia


Apa kaitan TEMAN dengan TAMAN..?

Sebenarnya nak tunjuk gambar taman yang teman-teman buat kat sekitar kawasan kebun kami..yg ni lokasinya bawah tangga...

yang ni taman dekat depan foyer..baru siap tu..ada kerusi kat tepi taman tu bererti adalah tempat baru nak lepak-lepak lepas penat berkebun..

sekarang tengah tunggu ikan-ikan di masukkan dalam kolam-kolam tu..bila dah besar ikan-ikan tu nanti, bolehlah kami memancing kat situ...;D

11 ulasan:

tchersally berkata...

Fewiiit! lawa aihhh taman tuuuu..

PINATBATE berkata...

Tchersally..
tengkiu..tengkiu..Teman-teman teman yg membuatnya...teman ngambek gambor ajer..;P

Atikah berkata...

Salam kak,

Teman p taman kak.. hehehe

tunbegia berkata...

sungguh lawa kolam ikan,

salamm,

HABIHA69 berkata...

Salam cikgu...paling bahagia bila kita dapat "teman" yang menunjukkan kita ke jalan "taman" Syurga..kan..kan..

silversarina berkata...

"maaf cikgu, saya terbuang angin di sini " ...hihihi.

cantik taman , sejuk mata memandang bila penat bekerja .

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

cantiknya taman, rehat2kan diri kat sini tentu feeling2 gitu...

PINATBATE berkata...

Atikah..
silakan..jgn malu-malu...



tunbegia..
salam..terima kasih..
teman-teman kak pinat yg usahakan..

PINATBATE berkata...

HABIHA..
Insyaallah..

KakRina..
silakan ..saya redho jer..;D

PINATBATE berkata...

Hajjah Zainab..
mmg feeling kaknab..tapi mana nak lawan gazebo kaknab yg baru pasang lampu tu..lagi best..

花生豆花Alex berkata...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin