Jumaat, September 11, 2009

CHECK LIST

Hanya tinggal beberapa hari saja lagi Ramadhan akan pergi ..
Bila diingat-ingat pejam celik biji mata selepas berbuka puasa tadi ..baru tersedar rupa-rupanya...
  • Tadarus baru masuk juzuk 12....erkk..
  • Terawih bolos beberapa hari bukan sebab uzur tapi kerana tidur dan keletihan err..kekenyangan sebenarnya..
  • Amalan sunat tak konsisten..
  • Sedekah berkira takut budget raya lari..
  • Beli baju raya awal sejak sebelum puasa konon nak tumpu rebut 10 malam terakhir tapi sampai hari ni masih cari peluang tambah koleksi raya...
  • Order kuih raya dan beli kerepek sebab azam tahun ni tak nak sibuk bakar biskut tatkala orang lain merebut kelebihan qiamullail ..tapi tadi dah terbeli bahan nak buat beberapa jenis kek dan conflake utk buat conflake madu pulak..ada hati lagi tuu....
Ahhhhhh..!!! Tak mau gagal !

Mari muhasabah diri...Di mana anda berada ketika ini? jangan jawab di atas kerusi pulak !

11 ulasan:

aint-super-woman berkata...

Salam...

Memang betul, saya pun konon2 nak buat persediaan awal, tak nak ganggu masa Ramadhan, tapi rupa2nya lagi 10 hari puasa ni, macam2 lah pulak......kena muhasabah diri semula niiii....

silversarina berkata...

Akak bab kuih dah beres sebelum puasa .. tapi... terbeli jugak blueberry tart minggu lepas , koleksi kuih bertambah,sapalah nak habiskan kuih2 tu nanti ...bab baju raya memang dah beres Julai lagi sebab tempah awal ... bab baca Quran... tak beres2 ... tahun ni pulak terpaksa ganti posa banyaknya ... dah tak de rezeki nak posa banyak , semoga amalan akak yang teramat sedikit ini diberkati. Amin.

Aqilah berkata...

Wah banyak list mak pinat an! XD

kucingorengemok berkata...

hehe, apa yang termampu lah, kak... kang paksa-paksa sangat diri kalau penat, tiba raya takut sakit plak..

PINATBATE berkata...

aint-super-woman ....
Salam...dah tak lama lagi nak tinggalkan Ramadhan kan..sekejap jer..



KakRina..
Saya kena kayuh laju lagi. tadarus tak habis-habis..

PINATBATE berkata...

Aqilah..
banyak yang nak direbut..banyak juga yang tercicir..


KOG...
kalau penat buat ibadah tu dapat juga pahala Insyaallah..kalau penat shopping baju dan kuih raya tu ..sendiri mau ingat...hehe

MrsNor berkata...

salam pinat. Sama ler sy pun tadarus baru melepas juzuk 12.. tarawih polos byk sbb bergilir dgn suami ke masjid. Cuma sy memang tak buat dan beli biskut raya sbb benda tu tak laku kat rumah masa raya. Jimat kat situ. Tp memang buat ler cupcake dan puding sbb kegenaran tetamu masa raya.

selamat hari raya pinat.maaf zahir batin selama kenal sejak di forum cari

Uncle berkata...

Memang kat atas kerusi sambil menaip! Heh3...bijak sungguh Pinat!

~PakKaramu~ berkata...

Salam lailatul kadar

akudimar berkata...

moga tercapai misi kak pinat Ramadan nih...Amin

shami2 berkata...

Salam kak pinat

Kunjungan balas..lebih byk buat aktiviti ibadah...lain2 tu dah kena kunci...seronok tgok org buat itu ini...namun diriku kini telah pun berhijrah....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin