Selasa, Jun 02, 2009

READY..SET..GO!

dkek sarang semut tapi sarang tak berapa jadi..
kerpok import dari Ganu kiter
putu mayong pasar mlm..pasal apa nama dia mayong ha?

Acara menambah berat sudah bermula..mlm tadi buat karipap inti daging pakai sekilo tepung..dapat banyak dan simpan separuh buat karipap segera..nampaknya dua hari ni asyik menggoreng karipap jer lah...

24 ulasan:

pu3 balqis berkata...

wah...
nmpak keropok lekor tuh lagik best dari ikan keli arr...
nak cket..!
;D

Amermeftah berkata...

Sarang semut pon ada kek ya, bukan kuih saja eh?

Tapi yang gambar nomor tiga tu yg paling saya suka, ah! Lamanya tak makan!

MrsNor berkata...

putu maye (mayang) oghe Klate panggil tu...huhu paberet ambo tu...

m e E n berkata...

Cuti sekolah
asyik makan je eh Kak Pinat.

p/s: mcm mane akak buat
"You Might like these stories."
tu? nak buat jgk. Nanti ajar saye eh.

dilaOHdila berkata...

PERGH kOPOK...
CEDAPNYA. ADA LAGI KE, NAK DATANG NI (HUHUHU)

PINATBATE berkata...

pu3balqis...
kerpok tu abah bwk balik dr Kerteh..memang best..berulang-ulang mkn..sekejap jer dah habis

PINATBATE berkata...

Amermeftah..
bukan setakat kek dan kuih ada nama sarang semut..Kota Sarang semut pun ada...kat Kedah nuu..

PINATBATE berkata...

MrsNor..
huhuhu..pebret ambo pulok murtabak raja..

PINATBATE berkata...

meEn..
ambik kat tepi kanan tu..LINKWITHIN..

PINATBATE berkata...

Dila..
kerpok kering ada lagi..kerpok basah lama abih dahh...meh lah dtg..

Abiey69 berkata...

nih yang tak sabar nak makan nih... lepah ni g pasar jap... terliur... meleleh air liur nih

Chekgu BaniHassim berkata...

sini panggil putu mayam...
dan yg jual pun org india...
tapi sedap...
rasenye taak larik sgt cm putu bambu...

sedap!

PINATBATE berkata...

Abiey...
alamak ..sampai meleleh airliur tu..hehehe..

PINATBATE berkata...

Chekgu BH..
kat pasar mlm tempat kakpinat ni mamak malabari yg jual tapi ada juga yg naik motor picit hon pusing taman..yg tu indialah..

aNIe berkata...

Pinatbate...alamak...tengok tu putu mayong...keluar air liur akak...susah nak dapat tu...rindunya nak makan...

pB berkata...

putu ... !!!!!!!!

best tuuuuuuuu ....


tapi ada sekali tu pB makan putu pandan masa kat pasar satok

memang sedap sesedap nyerrrrrr

KAMATO berkata...

tak boleh tenguk putu tu....terliur

PINATBATE berkata...

whahahahaaa..!!
ramai org terliur tengok cik putu rupanyaa....

Ayohwang berkata...

Putu Mayong (Mayang), sedap tu.... Pok suke...

dEeWaN berkata...

Salam pkenalan.

Jgn byk mkn tau. Sya suka yg putu mayong tu. Kat Melaka orang melayu x buatlah tp tak suka beli jer kt pasar besar. Ada resepi tak, t sya nk cuba buat.

Uncle berkata...

Dear Pinat.
Ni yang teringat nak balik ni....

PINATBATE berkata...

Ayohwang..
pok suke juger ker..sedap makan petang-petang ni..

PINATBATE berkata...

dEeWaN..
salam kenal juga...nak resepi yer...

1. Mix Rice flour with some salt and sugar and water. A dash of pandan colouring for aroma.

2. Mix till it has a soft dough...to me it was like play dough.

3. Place it in the special wooden instrument that has fine holes. The putu is then squeezed out into a net.biasanya ada jual kat kedai brg an India..sari..

4. Steam it for 3 minutes.

5. Serve with grated coconut and brown sugar/gula melaka.

PINATBATE berkata...

Uncle..
hehehe...bila nak blk uncle?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin