Ahad, Jun 21, 2009

PANGKOR

Lepas tidur nyenyak mkn ikan bakar..paginya pulak masa untuk mandi ..yeah!
Dua tahun lepas kami naik bot ni RM 35 jer..sekarang dah naik harga..RM 45 !..laju betul abang baju hijau ni bawa bot....

Pukul 7 pagi dah naik bot utk island hopping..memang rancang awal pagi sebab waktu tu redup dan tak ramai org lagi..
kakak duduk depan sekali..bot bawa laju pulak tu..suspen jer muka..

sejuk...
bagi ikan makan roti..leka tengok ikan-ikan tu berebut..macam-macam warna..


Pulau Batu buaya..nampak batu tu macam buaya ker?
Maha Suci Allah menciptakan alam ini penuh dengan keindahannya.

Monkey Island..ada temple yg dijaga oleh kerajaan monyet..meriah ! kami tak turun pun kat sini sbb tujuan kami nak ke Coral Island..
Rata Tengah

Dah sampai..! line clear..tak ada sesiapa lagi sampai kat pulau ni..yes! pulau ni kami yg punya..!
Nampak benda hanyut ni pun budak-budak ni hairan bin takjub..

ombak bukan biru
Hannah main masak-masak..


masa mandi tak ada sapa nak ambil gambar..semua dah masuk dalam air..
Bila matahari dah panas..ramailah orang datang Coral Island ni..tak kisahlah..kami pun dah puas mandi dan dah lapar..

Akhirnya..selepas dua jam kami pun balik..tu pun jenuh pujuk Hannah tak nak keluar dari air..

Sampai pantai Teluk Nipah..main gayut-gayut lepas tu terjun tiruk pulak..


Letih..tapi seronok!

14 ulasan:

en_me berkata...

jalann sakannns chekgu tewww.. ehehe

PINATBATE berkata...

en_me..
cuci mata..cuci poket sekali..

Ayohwang berkata...

Seronok ye, buleh bercuti dang makang anging dengang anok-anok. Pok makang anging depang umoh je....

silversarina berkata...

Cantiknya pantai tu . Best bila anak2 happy bila dapat relax dan enjoy musim cuti.

Uncle berkata...

Dear Pinat.
Kalau segan nak cakap, e-mail me lah at shahrir_a29@hotmail.com

Thought of going there bila kat KL nanti. The kids suka main air...that hotel look cosy. Jangan lupa, let me know which hotel it was!

PINATBATE berkata...

Uncle..
tu Hotel Orient Star kat Lumut..kolam dia memang superb! my kids puas sehari suntuk berendam..breakfast dia pun byk pilihan..
kat Pangkor kami sewa chalet kat Teluk Nipah jer..

PINATBATE berkata...

Kak Rina..
Memang cantik kak..lapang jer fikiran..tapi saya ni tak dapatlah nak jalan jauh mcm kakRina..langkah kaki dekat-dekat jer..tu pun Alhamdulillah..

PINATBATE berkata...

Ayohwang..
Makang anging depang rumah lagi best..nyaman jer..tapi rumah saya ni rumah teres,nanti asyik menghadap pintu rumah jiran depan tu..diorg ingat saya nak skodeng pulak..ekekeke..

Chekgu BaniHassim berkata...

jeles sungguh saya...

PINATBATE berkata...

Chekgu BH..
tak ada apa nak dijeleskan..
Insyaallah nanti bila Azam dah pulih,sihat dan lapang ..bolehlah raikan ..pergi holiday sama-sama..mudah-mudahan selamat semuanya.

m e E n berkata...

Kak Pinat.

Saye penah dok Seri Manjung
selama hampir 19 tahun.

Tapi cume beberapa kali je
jejak kaki ke pangkor tu.

Memang best dapat luangkan mase
bersama anak-anak.

manlaksam berkata...

Puas tengok gambar....

akudimar berkata...

huyyuh...liburan kat perak nampaknya...
cayalah, best giler

deburan ombak ditepi pantaaaaiiiii....lalalalala

PINATBATE berkata...

meEn..
best mmg best tapi letih ..!



Pk Man..
hehehe..gambar pun kelam-kabut gitu..



Dimar..
lalalala...kapan arek liburan nang Pangkor?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin