Isnin, Ogos 23, 2010

PASAR RAMADAN


Sebenarnya memasak di rumah lebih selesa dan memuaskan hati daripada membeli juadah di pasar Ramadan. Bualan puasa ni boleh balik awal sikit jadi tak ada masalah memasak..cuma sesekali nak juga rasa makanan yang lain sikit daripada biasa.Semalam beli  murtabak daging..tak habis pun makan..teringin nak beli roti john tapi tak ada pula....agaknya diorang jual masa krismas jer kot..yer lah..omputeh katanyerr..

14 ulasan:

manzlie berkata...

salam from Makkah


bestnyer nampak goreng goreng tuh...



wslam

dilaOHdila berkata...

masak sdiri lebeih best kak. kekadang beli kat PARAM ni ada makanan yang dah lunyai rasanya. sedeh kan. pengalaman beli nasi kerabu balik dah basi. tapi sesekali mesti rindu juadah PARAm...

Ayah Zain berkata...

salam

az baru hari ni membeli kat luar. Baryani kambing. Boleh tahan juga rasanya

Abdul Munir Sanusi berkata...

memang Amerikalah makan roti John Kak Pinat. Keh3

en_me berkata...

teringin kannns.. ehehe

akudimar berkata...

buat sendrik je kak roti john nyer...
boleh taruk daging banyak2...
kalo ada lebih leh pos kat orang bagan datoh, dapat pahala lhoooo...wakakakaka

kucingorengemok berkata...

masak sendiri syok, tapi dah masuk 2 minggu masak untuk buka & sahur, dah takde idea... nak pusing balik menu macam tak mencabar pulak, heheh :)

Rozali berkata...

Salam Ramadhan Cikgu Pinat

param tu mukin banyak isi ajinomoto
he he

Wassalam

PINATBATE berkata...

salam CL Makkah..
sedap tapi berminyak sangatlah..:D


Dila..
kakpinat ni cerewet beli makanan kat pasar Ramadan..kalau terkena macam Dila tu,alamat tak beli lagilah lepas tu..babai..:D

PINATBATE berkata...

AZ,
gara-gara komen AZ ni saya pergi cari beriani kambing lah petang ni..;D
tapi masak jugak kat rumah sebab anak-anak tak mau makan beriani..:(


Dr Mun,
Amerika lah sangat...mamat yang jual pun rambut berkarat..tu yg tak jadi nak beli tu..huhu

PINATBATE berkata...

en_me,
Sesekali kurasa teringinnn...
ehh..TERnyanyi pulakss...(="=)


Dimar,
hmmm...pos ke Bagan Dato yer..
takut abang posmen tapau buat sahur jer..bau roti john keluar ikut sampul surat..kahkahkahruuttt...!

PINATBATE berkata...

KOG,
nak mencabar kena cari bahan exotic..sup kuku ayam kampung ker,bergedil kayu manis ker,agar-agar petai ker..baru celik mata makan sahur..


Atuk Rozali,
pak Aji naik motor ..:D

London Caller berkata...

Sedapnya!
Apa tu? Ketam goreng?!

PINATBATE berkata...

LC..
yup, ketam dan udang goreng..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin