Jumaat, Mac 28, 2008

UJIAN

Ujian Allah datang dalam berbagai bentuk..
Kadang-kadang berbentuk kepayahan dan kesempitan ,ada masa berbentuk kesenangan dan nikmat..semuanya untuk mengukur darjat ketakwaan hambaNya..

Hari ini Allah menguji kami lagi..dan kami akan berusaha untuk bertahan.

Teka ini gambar apa?
Ia tiada kaitan dengan entry ini..


Pagi ni baca cerita merapu kat majalah lama..kekadang bagus juga baca untuk menghilangkan rasa tension kat kepala...

Beberapa petua mengelakkan malu yg bagus untuk dipraktikkan ketika dlm kecemasan..:

1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..

2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat korang saje-saje buat lawak...

3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah sedang dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus...

4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap tahap kebersihan alam sekitar....

5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?"walaupun tiada orang di blakang ....

6. Kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu ..kalo takde..baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun semula....

7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah korang) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah korang sorang je yang dapat malu...ye tak?....

Ermm.....layan jer lah



7 ulasan:

dilaOHdila berkata...

salam kakak
wah ini satu tip yang bagus nih:-)

** ayo mana pergi lama saya tidak nampak ini orang;-)

PINATBATE berkata...

ada...sesekali menghilang biar orang rindu..ahaks

Ct berkata...

pinat..kalu terjadi boleh praktik..tapi kalau boleh..x nak..larikkkk...

psst, boh aa gambo hannah terkini..
ghinduuuu....

Soulha,Cairo berkata...

hahaha..kalau terkentut camner aarrr...pakat main tuduh hang aku..kikikiki..

ala ada teka teki ker..? paip apa nie,mcm pernah tengok jer..

PINATBATE berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
PINATBATE berkata...

CT,
Hannah dah lama tak bergambar,charger bateri camera hilang..tak tau mana letak..

PINATBATE berkata...

Sue,
kalau kentut buat-buat tanya...sapa kentut ni oii...sambil pandang-kiri kanan walau pun masa tu tengah dok sorang-sorang..

Sebenarnya,kakpinat pun tak tau tu besi paip apa...saja nak tanya kot ada orang tau...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin