Isnin, Mac 24, 2008

ANAK DARA

I still treat her like she is still a baby howtime really flies...there are so much to tell about Izzah..





Kakak Farah rajin tolong buat kerja rumah...
menyapu,sidai kain,basuh pinggan ...segala macam kerja yang biasa bagi anak sulung ..
Kalau dia buat kerja tak betul selalu ku tegur dia..macam ni lah anak dara...atau alahai anak dara ni...
Kakak selalu protes buat muka masam bila dipanggil anak dara...

Pagi tadi Izzah buat perangai ..tak mau makan ubat.Walaupun dah dipujuk-pujuk dan diumpan macam-macam hadiah nampak gayanya tak makan dek pujuk budak bertuah sorang ni.
Mula-mula pil yang tujuh biji jumlahnya tu dicium-cium..lepas tu dilambung-lambung...akhir sekali dijentik-jentik macam main tutup oren tu....

Aku: Makan satu biji lepas tu satu lagi..lagi...lagi...sampai habis..
Izzah: Tak mau..
Aku: Izzah kena makan,kalau tak nanti perut Izzah sakit..
Izzah: Tak sakit pun..(buat muka selamba kering...)
Aku: Izzah makan yer nanti jadi sihat,kuat..blablabla (hangin dah ni..)
Izzah: Banyak sangat nak kena makan lah...(mulut dah muncung)
Aku: Ok...Izzah makan satu dulu...mak kira...pas tu makan lagi...mak kira sampai habis..
Izzah: Err...kita tukar nak...mak makan ubat ni...Izzah kira...sampai habis..
Aku: Ehh...tak pasal mak pulak yang kena makan...apasal degil sangat hari ni...
( darah dah didih masa ni..)

Izzah: Izzah BOSAN lah...hari-hari kena makan ubat...
Aku: Ewwah....Sejak bila pulak pandai cakap bosan ni..
Izzah: Sejak Izzah dah besar lah..Izzah kan ANAK DARA....
Aku: huh.....??? (#@*&%#)

Akhirnya Izzah makan juga ubat-ubat tu lepas abah dia ugut nak talipon doktor....





4 ulasan:

dilaOHdila berkata...

hehehehehehe!
suka tul baca dialog akak ni. Izzah dah anak dara erk. Agak aaa bosan lah kak asyik makan ubat tu. Maklum budak kan. agak kalau di bagi Gula2 maunya dia hendak jugek......;-)

kang kalau maknya yang makan dah jadi lain pulak.............atter macamana yong. kene ler pujuk ikut strategik yang lain pulak....

PINATBATE berkata...

Dia makan ubat sejak lahir...makin besar,makin banyak ubatnya..Kalau ikut hati,tukang bagi makan ubat ni pun dah boring,tapi sabar jer bebanyak...

Whisz berkata...

ha, ha, ha ^^
best r ustazah nir.. ^^

nurayunni berkata...

pndai ank akak..semoga mnjdi ank yg solehah..amin...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin