Isnin, September 06, 2010

NO-BAKE CHOCOLATE AND PEANUT BUTTER OATMEAL BARS

Cepat betul masa berlalu, tak sedar dah sampai hujung Ramadan rupanya.Mudah-mudahan amalan kita diterima Allah dan beroleh kemantapan iman dan amal selepas sebulan melalui madrasah Ramadan kali ini.

Malam tadi kena giliran bawa moreh ke surau. dah petang baru teringat, mujur ada sebiji sukun dari kampung.Apalagi..zaass..goreng dengan tepung rangup Adabi , asingkan 4 keping utk orang kat rumah  berbuka .Geram tul..yang kat rumah langsung tak ada siapa usik..syukur sebekas yang bawa ke surau, licin... Alhamdulillah.


 Riuh-rendah  kat rumah ni bila cuti berkumpul semua.Pusat lepak depan tv penuh dengan bantal,buku cerita,pensil color..mujurlah puasa..kalau tidak nasi  goreng pun diorang usung depan tv..Paling kecoh tentulah budak yang tak puasa ni..ke hulu-ke hilir gigit biskut...


Alhamdulillah,akhir Ramadan tahun ini bertepatan dengan cuti sekolah..jadi dapatlah cuti lama sikit menjelang Syawal.Tahun ini tak buat biskut raya macam dulu. Buat kuih 'point and pay' saja..Tapi macam tak best lah..tak ada bau! masa tengah taip entry ni ada bau bakaran biskut sepoi-sepoi bertiup dari rumah jiran sebelah..alahai..seronoknya..baru terasa macam dah nak raya..

Tajuk kat atas tu ..? no bake lahh...;DD Maaf zahir batin

5 ulasan:

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ berkata...

wah gambar Hannah! Shuntek berseri...
cayalah mak

atuk berkata...

Salam 27 Ramadhan Cikgu Pinat

moga pahala orang yg makan sukun goring itu akan diperolehi oleh cikgu, tampa sedikit pun kurang pahala si pemakannya

Wassalam

Uncle berkata...

Salam Pinat.
Memang sungguh cepat masa berlalu sampai Uncle pun dah tak sedar yang dah tiba masa untuk chat rambut balik!!!

en_me berkata...

salam ramadhan akak pinat ittewww..

Ayah Zain berkata...

salam cik pinat

emel kan lah alamat ke dzairoy@gmail.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin