Ahad, Ogos 28, 2011

SELAMAT HARI RAYA

SELAMAT HARI RAYA KEPADA SEMUA RAKAN MAYA YG MEMBACA BLOG INI.
MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN
MUDAH-MUDAHAN SEGALA AMALAN KITA DITERIMA ALLAH.

Mood raya sudah menjelma.Ini semua sebab dapat kiriman cookies daripada anak-anak murid dua tiga hari lepas.Walau pun masing-masing dah jauh di mata Alhamdulillah masih dekat di hati.Setiap kali diorang bergotong-royong  buat biskut raya,dapatlah makpinat sebalang kukis yg rangup dan sedap ni.Tapi jangka hayatnya tak lama..masuk dua hari dah tinggal habuk jer..semua dah masuk dalam perut ;)

Petang semalam abang pasang lampu kelip-kelip depan rumah. Itu tanda dah nak raya lah tu.Setiap tahun lampu tu bertukar..abang suka sangat sebab lampu tu ada ketupat sepuluh biji ! sekali pandang macam tak logiklah pulak gantung ketupat depan pintu..apa nak buat, abah dia pun layannn jer beli lampu tu..Yer lah,baik tukar lampu tiap tahun daripada tukar langsir tiap tahun kan..mau lari budget tak larat nak kejar pulak nanti..keh3x.

Yang jadi hero dalam rumah ni budak Irfan boboyboi ni lah.Asyik memanjat & mengemas jer kerjanya. Tak reti penat pulak tu.Rumah ni sehari ntah berapa kali  sapu..kadang mop lantai sampai 2 kali sehari sebab asyik melekit sana sini dikerjakan budak ni.Tak taulah raya kat kampung nanti cemanalah agaknya..dah terbayang dia memanjat meja kuih kat rumah atok ..huhuhu..

Alhamdulillah si Kakak balik petang Jumaat..dapat ringan BANYAKK kerja..lagilah bila dia tengok jejari runcing emak dia tu kan belum baik betul..jadi kakak pun take over lah segala kerja..Yeehaa!! Upahnya?? Nah ..! kakak mintak nasi Arab makan dalam dulang..tapau kat Bangi kabsyah ayam dengan lamb Hanith..wah! makan anak beranak berpusing dulang !!


Best juga sesekali makan bersila menghadap dulang anak beranak macam ni..berlaga-laga tangan !

Pulut kuning tu juadah yg abang dapat tengahari tu sempena Majlis khatam alQuran murid tahun 6 kat sekolah,.Alhamdulillah abang antara murid yg terpilih membaca atas pentas dan dapat sijil khatam al Quran.

Kakak tunjuk skill masak lempeng lagi 30 minit nak berbuka..fuh! sikit punya cekap pukul  telur,tuang susu,tambah tepung,bakar...siap!  Ingat nak makan dgn aiskrim tapi terlupa lak  nak beli,akhirnya tuang jer madu..licin juga! Kakak eksyen bukan main..dua tiga kali masuk bakul keluar bakul puji diri..padahal guna tepung waffle ready made jer pon..huh!

Oh ya! pagi tadi doktor dah buka jahitan Rupanya buruk jer ..maklumlah jari dah berjahit kan..tak macam asal rupa dia..lagi pulak jari tu masih bengkak sikit..tapi syukur Alhamdulillah,bercantum juga. kalau tengok betul-betul hanya tinggal 1 inci jer bahagian yg bersambung..kalau tidakk..memang dah kira jari putus lah..
Syukur dapat berhariraya dengan jumlah jari cukup 10..kalau tinggal 91/2 batang hari tu kan dah malu nak bersalam raya..;)

4 ulasan:

Kunang-Kunang berkata...

Selamat menyambut raya aidilfitri Pinat sekeluarga. Maaf zahir batin yer.

PINATBATE berkata...

Selamat Hari raya dari saya juga,maaf zahir dan batin.

Karimhanim berkata...

Salam Aidilfitri untuk kak Pinat sekeluarga. Kalau terkasar bahasa harap maafkan ya

~ Hanim

Uncle berkata...

alamak...teruk jugak jari tu...tapi suap lemang masih boleh tak???

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin