Isnin, Ogos 22, 2011

HIKMAH DI SEBALIK MUSIBAH

Di sebalik musibah tragedy kelingking sebatang ini rupa-rupanya banyak hikmah tersembunyi. Ada yang nampak dengan mata kasar,ada yg perlu dinilai dengan mata hati,ada juga yg masih menjadi rahsia  Allah.
Pengajarannya selagi kita bergelar manusia,kita mesti sentiasa bersedia menerima segala ketentuan Allah,yang baik atau buruk.Itu tanda hamba yang taat.

Semalam pergi dressing sekali lagi. Kali ini nampaknya luka jahitan sekeliling jari tu semakin mengering tetapi luka di kuku yang tertanggal tu masih basah. Kali ni baru nampak jelas rupanya jahitan tu berbentuk C mengelilingi atas hingga bawah kuku jari kelingking.nampak macam kecil tapi sakitnya aduhai! tak payah ceritalah..nanti jadi macam tak redho pulak kalu asyik mengeluh sakit.Bengkak yang tak surut tu tak lain tak bukan sebab lasak sangat,selalu terlanggar dan berlaga..nak buat cemana kan..buka pintu tersangkut tombol, bangun tidur hentam kepala katil,gosok gigi guna tangan kiri tapi tangan kanan ikut bergoyang terlaga dengan kepala paip..alahai!

8 ulasan:

Uncle berkata...

sentiasalah berhati2...tapi kueh samprit boleh buat lagi kan...

bujal X berkata...

baca je pun da buat saya ngilu~~sabar ye kak~~

PINATBATE berkata...

Uncle,
kuih sampret tu senang jer nak buat...tunjuk pakai jari telunjuk,lepas tu mintak hubby hulur RMnya..beresss;)

PINATBATE berkata...

Bujal,
ngilu memang ngilu..berguling sambil menahan pilu...uwaaaaa!

aNIe berkata...

Larr...pinatbate... camaner boleh tercedera jari yang comel tu... Hati2 semasa membuat kerja rumah tu...nak raya dah ni...

Semoga cepat sembuh...

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum Pinat,

Semoga cepat baik yer.

PINATBATE berkata...

Kak Anie,
dah rezeki nak buat cemana kak ..tak buat persiapan raya pun..kalau gerak byk sakit..menaip tgn kiri jer ni ha..sabou jer lah

PINATBATE berkata...

Waalaikumussalam kak Haniman,
Terima kasih atas doanya..;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin