Isnin, Jun 20, 2011

MANISNYA MINGGU INI

Alhamdulillah selepas minggu-minggu yang sibuk,akhirnya minggu ini ada kelapangan sikit.Bolehlah kemas rumah yang dah makin huru-hara tu. Nak buat cemana..yang berkemas seorang,yang buat sepah bukan main ramai..

Semenjak dua menjak ikut beberapa tips dalam buku ni,ada juga kesannya. Anak-anak nampaknya patuh pada jadual "kehendak anak dengan kehendak parents". Ok lah..berbaloi jugaklah duduk berbincang dgn Abang dan Izzah..kemudian buat persetujuan beberapa perkara. Contohnya berapa jam yg diorang nak duduk depan tv dan comp. dan berapa jam pulak yg mak dan abah benarkan ..so kami ambil jalan tengah yg dipersetujui bersama.Alhamdulillah diorang ikut. Isyy..banyak lah nak citer..lagi baik baca sendirilah  ;-)

Minggu ni sempat juga baca buku kedua Pn.Roza Roslan . Banyak pengalaman hidupnya yang boleh dijadikan panduan.Kadang-kadang bila kita baca atau dengar pengalaman hidup orang lain terasa betapa bertuahnya hidup yang kita miliki ini.Bersyukur,bersyukur dan bersyukur dengan apa yg ada di sekeliling  kita dan nikmati hidup ini sebaiknya.Jangan irihati dengan kelebihan orang lain.Jadikan kejayaan orang lain sebagai motivasi.

Buku pertama ni dah khatam tahun lepas.
 Minggu ini ada kenangan paling manis iaitu berjumpa buat pertama kali dengan keluarga cyber yang dikenali semenjak 10 tahun yang lalu.Mudah-mudahan Allah memberkati ukhuwwah fillah.Terima kasih kepada DILA yang sudi menjemput kami sekeluarga.

 Seronok juga minggu ini melayan anak-anak jiran memenuhkan laman sekangkang kera kami dengan bermain .Kalau ada gelak tawa anak-anak ini makin ceria dan meriahlah rumah.
 Alhamdulillah. Mudah-mudahan hari esok lebih baik daripada hari ini.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin