Rabu, Jun 04, 2008

SARAPAN


Pagi ni sarapan nasi goreng lebih nasi malam tadi..dan goreng nugget untuk Izzah. Semalam sarapan sandwich tuna dan Izzah makan roti dengan jem nenas..Budak dua bercuti kat kampung ni nak masak beriya-iya pun malas.Bersyukur jer lah apa yang ada...

Nak beli nasi lemak kat gerai depan rumah tu pun macam dah jemu lagi pun nasi lemak seringgit sekarang dah naik jadi RM 1.30 dekat sini....ada gerai masih jual seringgit tapi dapat masuk dua tiga jemput jer dalam mulut..dah habis.

Kalau lah dapat beli sarapan yang berbagai jenis dan murah-murah macam ni setiap pagi...alangkah bertambah gebus diriku....Nasi lemak tu seringgit saja dan boleh pilih berbagai jenis lauk..ayam masak merah, rendang daging, sambal sotong, sambal udang, gulai ikan pun ada..

Kuih-muih pulak 25 sen sebiji ..seringgit dah boleh dapat 4 ketul saiz besar...berbanding RM2.00 dapat lima ketul kuih kat sini...saiznya kiut pula tu...Sabar jer lah...Alhamdulillah ala kulli hal..


Ni semua gambar kat sebuah gerai jual sarapan pagi masa kami kat Langkawi..

8 ulasan:

maisya berkata...

ooo..pi langkawi ek? maisya pun bulan 4 haritu pi langkawi...masa tu bukan musim cuti so tak delah ramai sgt orang. Kak pinat angkut stoller ke jalan pi jambatan kat puncak tu?...maisya sampai sakit seluruh badan gara-gara mendukung anak masa nak pi situ...seriau betul dok kat situ....elok kami turun bawah hujan lebat , nasib baik dah turun.

PINATBATE berkata...

Maisya..
kakpinat bawa buggy kecil yang boleh lipat macam payung tu..tak lah berat sangat macam stroller...Masa naik turun tangga ke jambatan tu tu Hannah didukung abah dia..selamat daku..kami naik ni pun cuaca mendung jer...

KAMATO berkata...

geram tenguk kuih2 tu, nampak sedap

blackpurple @ jowopinter berkata...

Huh! Tak pasal-pasal jadi laporrr...

PINATBATE berkata...

KAMATO..

Selamat datang..
dekat sana pun mesti ada yang buat kuih-muih tradisional jugakan walaupun mungkin bahan-bahannya terhad..Tak apa,balik esok boleh makan Insyaallah

PINATBATE berkata...

KANG BLEK...

lapor ker..? banyak-banyak jenis kuih, ketiwol dan mee siput diorang tak jual lah pulak..

Firman Nurmie berkata...

pinat dah ku agak dah tempat jual kuih kat langkawi. heheheheheh bila tgk bekas kuih dan cat dinding tu

PINATBATE berkata...

NURMIE..
hehehe...sampai ingat kaler dinding noo...mesti hari-hari beli kuih kat sini...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin