Jumaat, Jun 06, 2008

BILA DEKAT DIMARAH BILA JAUH RINDU PULA..

Bukan kerana dia satu-satunya anak lelaki dalam rumah ini..tapi kerana dia pencetus suasana ceria dan sedikit huru-hara dengan kerenahnya yang selalu mencuit hati. Tanpanya rumah jadi sunyi dan meja makan pun jadi suram kerana kehilangan seorang peminat tegar mee goreng, tomyam udang dan ayam masak merah.

Bukan juga kerana dia anak perempuan sulung yang paling banyak membantu urusan seharian di rumah tapi kerana dia yang selalu menunjukkan sikap prihatin dan kasih-sayang melalui ucapan dan perbuatannya.Tanpanya tiada lagi ciuman di pipi seawal pagi atau lewat malam,tiada juga gurau dan ketawa bersama..ruang buku-buku dan lukisannya terbiar kosong.

Sudah seminggu kakak dan abang bercuti di kampung rasa hati emak kosong dan tawar...tak sabar nak tunggu balik kampung besok jemput diorang balik...padahal diorang kat kampung tu seronok jer..sikit tak ingat pun nak balik rumah..Kalau boleh nak sambung cuti lagi ..pas tu cakap dalam talipon nak pindah sekolah kat kampung boleh tak...amboii...bebudak ni...terlebih sudaa...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin