Khamis, Julai 26, 2012

KURANGKAN MARAH,BANYAKKAN SEDEKAH

Puasa hari ke enam..biarpun huru-hara setiap hari dengan urusan kerja dan rumah,tapi tetap juga gagah memasak untuk anak-anak.Lebih puashati rasanya.Jiran depan rumah ni pun rajin hantar juadah..biasalah bulan Ramadan jerlah bertukar-tukar mangkuk kan..
Ni kerja lima beradik lepas balik sekolah..tak sempat tukar baju dah berlonggok main..nak marah pun kesian,bebudak tu puasa dalam cuaca terik panas sehari dua ni..memang letih.

Irfan ni  tiap-tiap hari ikut berbuka dan bangun bersahur....kadang tu dia makan berselera sungguh  tu mengalahkan orang yang berpuasa pulak..Haih! (><)

Nampak tu..minum air depan kakak abang di tengahari panas..sungguh tak sopan..ada aku kesahh katanyer
Tak larat nak marah budak rajin buat sepah dengan conteng dinding ni..;)
Baiklah masuk dapur..jom kita layan masak lemak daging salai (bakar dlm oven)..

2 ulasan:

yanti isa berkata...

Selamat berpuasa Cikgu Pinat .

PINATBATE berkata...

selamat berpuasa utk Cikgu Yanti jugaa..mesti seronok berpuasa di rumah baru..;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin