Jumaat, April 08, 2011

JUMAAT

Jumaat yang ceria!
Alhamdulillah,minggu ini semua dah beransur pulih seperti biasa. Irfan dan baik demam..dah mula buat nakal panjat-panjat sofa,sepahkan barang,tarik rambut kakak,sengih-sengih,geledah almari baju..Syukurlah.seminggu demam dia lembik terbaring dengan mata merah,hingus meleleh..panas badan tak surut-surut..sedih sangat rasanya.Berulang ke klinik dua kali..makan ubat dan antibiotik berbotol-botol. Dua-dua belah mata Irfan pulak merah bengkak..kesian sangat.

Hidup ini tak semuanya seronok dan indah.Ada masanya kita terpaksa melalui musibah,kesakitan,kesusahan dan perkara-perkara yang kita bimbangkan.Itu tandanya Allah sayangkan kita.Hanya redha,sabar dan usaha diiringi doa yang berterusan.Insyaallah..jiwa akan rasa tenang.

Happy weekend..semuga semuanya baik-baik sahaja.

4 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum Cikgu Pinat

Alhamdulillah si irfan dah sihat
dan menjalankan aktiviti hariannya
he he

Wassalam

Uncle berkata...

Salam Cikgu.
Anak2 saya pun habis semua demam...sat baik...sat demam....kadang tu seminggu sampai 3 kali dok berulang!

KAMATO berkata...

orang kata demam tu mungkin nak tambah akal, apapun alhamdullilah irfan tu dah sihat

PINATBATE berkata...

Atuk Rozali
Waalaikumussalam,makin banyak akal Irfan sejak baik demam ni..dah ada kemahiran baru mengemas kabinet dapur dan melipat kain baju pulak...bagus! bagus!


Uncle,
asyik berulang jer ke klinik,tengok muka doktor pun dah naik jemu!apa taknya..RM melayang-layang..sabor jer lahh


KAMATO,
mmg betul,makin banyak idea Irfan sekarang ..sebelum subuh tadi dia buat eksperimen mencungkil bijik mata dan lubang hidung orang tengah tidur..terpaksalah bapak dia bangun tunggu azan..ngee!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin