Isnin, Februari 21, 2011

LAKSA BALAS DENDAM

Minggu lepas, Izzah nak makan laksa.Kami beli tiga bungkus kat pasar malam.Tapi cuma habis  makan setengah bungkus jer..;(

Nak buat macamana ..dapat kuah laksa yang cair boleh maaf lagi..tapi yang terharu sampai tak sanggup nak telan tu ..laksa tu amatlah pedas berdengung, tak cukup tu..  masinnn ya amat pulak ..alahai..sabar jer lah..

Tu lah salah satu sebab kenapa masak sendiri lebih seronok dan puashati. Boleh buat kuah pekat-pekat dan sesuai dengan tahap kepedasan anak-anak..cerewetkah aku..?

Tak ada siapa yang puji sedap pun..
Tapi semua orang makan habis licin..! ..;D
Alhamdulillah..
mai pekena laksa...;-)

12 ulasan:

MULAN berkata...

lama tak pekena laksa penang ni.. sedap nya..!!

Rozali berkata...

Assalamualaikum Cikgu Pinat

kegemaran saya tuuu

Wassalam

dilaOHdila berkata...

kalau licin tu tandanya sedaplah kak PINT:-)
wah ni boleh geng ngan man laksam ni, hannah

kucingorengemok berkata...

kemaafan dendam yang terindah... kata aisyah (masa dia kurus dulu)

Zaitun berkata...

Sedapnya laksa,kalau makanan yang dibuat sendiri memang lebih sedap dan puas hati berbanding dengan yang dibeli.

kak ina kl (1) berkata...

klu nak mkn seorg baik beli..klu nak mkn reramai baik buat..berbaloi-baloi

pinatbate berkata...

MULAN,
Sedap hingga menjilat siku..kehkehkeh..


Atuk Rozali,
waalaikumussalam..yer ker..sedapkan..

pinatbate berkata...

Dila..
laksa dengan laksaM lain laaa...;P

KOG,
masa dia kurus erkk..

Tanpa Nama berkata...

Louis Theroux: The Ultra Zionists

di you tube fwd pd kawan

KAMATO berkata...

telan air lior tenguk laksa tu.....

Abdul Munir Sanusi berkata...

Masak kak masak. Ada satu lubuk sedap dekat Teluk Intan. Jom datang sini kak pinat.

PINATBATE berkata...

Kamato,
monggo ..monggo kang..;D


Dr Mun,
Belah mana lubuk tu?Kami biasa jugak pergi Teluk Anson..cari jeruk maman kat gerai makan dekat dekat Menara Condong..tak pun makan kat kedai lambai..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin